Skip to main content

Miksi työelämä ei hyödynnä whatsappia ja muita pikaviestipalveluita enemmän?


Tällaisissa tapauksissa missä joku viestipalvelu estetään valtion toimesta tulee mieleen sellainen asia, että onko kyseessä oikeastaan vain korruptiosta, koska tuollaiset viestipalvelut voivat toimia niin, että niistä ei koidu GSM:n käyttäjälle ylimääräisiä kustannuksia. Tällä viittaan Venäjällä tapahtuneeseen pikaviestipalvelun kieltämiseen, koska se ei sitten suostu tallentamaan käyttäjien viestejä.

Kun puhutaan Whatappista ja muista viestipalveluista, niin ne käyttävät hyväkseen mobiilidataa, joka kuuluu useimpien matkapuhelinliittymien kuukausimaksuun, ja siksi noista palveluista muodostuu puhelin yhtiöille ansionmenetyksiä. Tuon takia niiden etuna on sulkea tällaiset “ikävät” viestipalvelut, joiden avulla kuka tahansa voi soittaa kenelle tahansa niin monta minuuttia kuukaudessa kuin häntä huvittaa.

Ja samalla voidaan sanoa, että noiden palveluiden käytöstä ei jää jälkiä esimerkiksi puhelinlaskuun, joten sen takia tietyt tahot eivät voi kontrolloida sitä, mihin henkilö oikeasti soittaa. Kun puhutaan siitä, että esimerkiksi FSB sekä sen kaltaiset laitokset ovat viranomaisia, joilla on kyky tarkkailla Internetiä, niin niillä ei pitäisi olla mitään syytä ryhtyä kieltämään tällaisia palveluita, koska ne kykenevät muutenkin tallentamaan tätä dataliikennettä.

Joten tässä tapauksessa kyllä saattaa kyseessä olla korruptio, jolla pyritään ohjaamaan käyttäjiä takaisin perinteisten puhelinpalveluiden käyttäjiksi. Kun henkilö soittaa useita puheluita päivässä, niin silloin varmasti on kyse erittäin suuresta puhelinlaskusta, jos kyseessä on esimerkiksi työnhaku. Tuolla tavoin voidaan sitten kehittää jollekin lisää summia puhelinlaskuun, kun heidät pakotetaan soittamaan kaiken maailman puhelinkeskuksiin  omilla puhelimillaan, ja jokaisesta puhelusta sitten tulee sellainen mukava lasku.

Kun tuollainen puhelu sitten saattaa kestää useita kymmeniä minuutteja, niin siinä sitten voidaan kyllä kysyä sitä, että miksi yhtiöt eivät käytä Whatsappia tuollaisiin puheluihin, jolloin soittaja ei saa niistä laskua. Ei varmaan ole mukavaa soitella ympäriinsä sellaisia välttämättömiä puheluita, jotka koskevat esimerkiksi mikrotukea, joista tulee mukavia laskuja henkilöille itselleen.

Tuollaisia puheluita varten pitäisi kyllä avata sellainen Whatsapp-tili, minkä kautta voidaan nuo puhelut hoitaa. Sillä tavoin voidaan sitten tuo ylimääräisen laskun syntyminen estää. Eli tuohon järjestelmään voidaan lisätä ne Gmailit, joille tukea saadaan antaa, koska suurin osa yhtiöistä vaatii oman sähköpostin, johon lähetetään ne kaikki henkilön henkilökohtaiset tunnukset, joita ei muille saa antaa.


Comments

Popular posts from this blog

New AI-based operating systems revolutionize drone technology.

"University of Missouri researchers are advancing drone autonomy using AI, focusing on navigation and environmental interaction without GPS reliance. Credit: SciTechDaily.com" (ScitechDaily, AI Unleashed: Revolutionizing Autonomous Drone Navigation) The GPS is an effective navigation system. But the problem is, how to operate that system when somebody jams it? The GPS is a problematic system. Its signal is quite easy to cut. And otherwise, if the enemy gets the GPS systems in their hands, they can get GPS frequencies. That helps to make the jammer algorithms against those drones. The simple GPS is a very vulnerable thing.  Done swarms are effective tools when researchers want to control large areas. The drone swarm's power base is in a non-centralized calculation methodology. In that model, drones share their CPU power with other swarm members. This structure allows us to drive complicated AI-based solutions. And in drone swarms, the swarm operates as an entirety. That ca

Hydrogen is one of the most promising aircraft fuels.

Aircraft can use hydrogen in fuel cells. Fuel cells can give electricity to the electric engines that rotate propellers. Or they can give electricity to electric jet engines. In electric jet engines. Electric arcs heat air, and the expansion of air or some propellant pushes aircraft forward. Or, the aircraft can use hydrogen in its turbines or some more exotic engines like ramjets. Aircraft companies like Airbus and some other aircraft manufacturers test hydrogen as the turbine fuel.  Hydrogen is one of the most interesting fuels for next-generation aircraft that travel faster than ever. Hydrogen fuel is the key element in the new scramjet and ramjet-driven aircraft. Futuristic hypersonic systems can reach speeds over Mach 20.  Today the safe top speed of those aircraft that use air-breathe hypersonic aircraft is about Mach 5-6.   Hydrogen is easy to get, and the way to produce hydrogen determines how ecological that fuel can be. The electrolytic systems require electricity, and electr

The neuroscientists get a new tool, the 1400 terabyte model of human brains.

"Six layers of excitatory neurons color-coded by depth. Credit: Google Research and Lichtman Lab" (SciteechDaily, Harvard and Google Neuroscience Breakthrough: Intricately Detailed 1,400 Terabyte 3D Brain Map) Harvard and Google created the first comprehensive model of human brains. The new computer model consists of 1400 terabytes of data. That thing would be the model. That consists comprehensive dataset about axons and their connections. And that model is the path to the new models or the human brain's digital twins.  The digital twin of human brains can mean the AI-based digital model. That consists of data about the blood vessels and neural connections. However, the more advanced models can simulate electric and chemical interactions in the human brain.  This project was impossible without AI. That can collect the dataset for that model. The human brain is one of the most complicated structures and interactions between neurotransmitters, axons, and the electrochemica