Tällaisissa tapauksissa missä joku viestipalvelu estetään valtion toimesta tulee mieleen sellainen asia, että onko kyseessä oikeastaan vain korruptiosta, koska tuollaiset viestipalvelut voivat toimia niin, että niistä ei koidu GSM:n käyttäjälle ylimääräisiä kustannuksia. Tällä viittaan Venäjällä tapahtuneeseen pikaviestipalvelun kieltämiseen, koska se ei sitten suostu tallentamaan käyttäjien viestejä.
Kun puhutaan Whatappista ja muista viestipalveluista, niin ne käyttävät hyväkseen mobiilidataa, joka kuuluu useimpien matkapuhelinliittymien kuukausimaksuun, ja siksi noista palveluista muodostuu puhelin yhtiöille ansionmenetyksiä. Tuon takia niiden etuna on sulkea tällaiset “ikävät” viestipalvelut, joiden avulla kuka tahansa voi soittaa kenelle tahansa niin monta minuuttia kuukaudessa kuin häntä huvittaa.
Ja samalla voidaan sanoa, että noiden palveluiden käytöstä ei jää jälkiä esimerkiksi puhelinlaskuun, joten sen takia tietyt tahot eivät voi kontrolloida sitä, mihin henkilö oikeasti soittaa. Kun puhutaan siitä, että esimerkiksi FSB sekä sen kaltaiset laitokset ovat viranomaisia, joilla on kyky tarkkailla Internetiä, niin niillä ei pitäisi olla mitään syytä ryhtyä kieltämään tällaisia palveluita, koska ne kykenevät muutenkin tallentamaan tätä dataliikennettä.
Joten tässä tapauksessa kyllä saattaa kyseessä olla korruptio, jolla pyritään ohjaamaan käyttäjiä takaisin perinteisten puhelinpalveluiden käyttäjiksi. Kun henkilö soittaa useita puheluita päivässä, niin silloin varmasti on kyse erittäin suuresta puhelinlaskusta, jos kyseessä on esimerkiksi työnhaku. Tuolla tavoin voidaan sitten kehittää jollekin lisää summia puhelinlaskuun, kun heidät pakotetaan soittamaan kaiken maailman puhelinkeskuksiin omilla puhelimillaan, ja jokaisesta puhelusta sitten tulee sellainen mukava lasku.
Kun tuollainen puhelu sitten saattaa kestää useita kymmeniä minuutteja, niin siinä sitten voidaan kyllä kysyä sitä, että miksi yhtiöt eivät käytä Whatsappia tuollaisiin puheluihin, jolloin soittaja ei saa niistä laskua. Ei varmaan ole mukavaa soitella ympäriinsä sellaisia välttämättömiä puheluita, jotka koskevat esimerkiksi mikrotukea, joista tulee mukavia laskuja henkilöille itselleen.
Tuollaisia puheluita varten pitäisi kyllä avata sellainen Whatsapp-tili, minkä kautta voidaan nuo puhelut hoitaa. Sillä tavoin voidaan sitten tuo ylimääräisen laskun syntyminen estää. Eli tuohon järjestelmään voidaan lisätä ne Gmailit, joille tukea saadaan antaa, koska suurin osa yhtiöistä vaatii oman sähköpostin, johon lähetetään ne kaikki henkilön henkilökohtaiset tunnukset, joita ei muille saa antaa.
Comments
Post a Comment