Skip to main content

STEALTH-ja näkymätön uhka eli miten STEALTH-alus toimisi?


Tässä sitten valokuva, joka pani minut miettimään, että miten on mahdollista, että miten pilvessä voi olla pykälä. Sitä ei muuten ole käsitelty millään ohjelmalla, vaan tämä lovi, joka näyttää huonosti asemoidulta copy-pastella tehdyltä kuvan liittämiseltä, on se syy, miksi kuvan otin. Tällainen pilvi on hyvin erikoisen näköinen, ja siitä tuli mieleeni sellainen asia, että vosiko tällaisen ilmiön takana olla joku STEALTH-tekniikkaa hyödyntävä ilma-alus, jonka pinta kykenee muuttumaan ikään kuin kameleontin nahka tekee niin, että koneessa oleva kamerajärjestelmä näyttää sen takana olevan maiseman, niin että se sulautuu ympäristöönsä täydellisesti.

Ennenkin olen monesti tästä tekniikasta kirjoittanut, mutta kuitenkin se kiehtoo minua aina, kun tällaisia tapauksia näen. Mutta miten on mahdollista, että tuo kone ei näy myöskään infrapuna kameroilla. Sanotaan että todellinen STEALTH-lentokone on nykyään sellainen, että se ei näy tutkassa, infrapunakamerassa tai ihmissilmälle. Syy miksi tuollainen lentokone ei näy infrapuna-kuvassa voi johtua siitä, että sen pinnan alla olevaan putkistoon pumpataan kylmää ilmaa, jonka tehtävä on viilentää sitä, jolloin infrapunakamera ei sitä havaitsisi. 

Tuo ratkaisu perustuu lämpöpumppuun, millä sitten voidaan luoda hyvin tehokas häive infrapuna-alueen havainnointia vastaan. Ja tietenkin kunnon UFO on sitten täysin näkymätön. Eli olisiko siinä sellainen hiukkaskiihdyttimeen perustuva antigravitaatio käytössä, missä aluksen painoa kevennetään sen alapuolelle asennetulla hiukkaskiihdyttimellä, jonka ansiosta kuulemme 60-80% aluksen massasta saadaan “poistumaan”. Eli siinä voisi olla ionimoottori, joka keventää alusta, jolloin sen leijuttamiseen vaaditaan vain pienet suihkumoottorit, joiden vaimentaminen on paljon helpompaa kuin isojen turbiinien.  

Jos alus on kolmion muotoinen, niin silloin sen leijuttaminen voi tapahtua sen kärkiin asennettujen pienten suihkumoottorien avulla. Tuollainen alus voi käyttää turbogeneraattoreita tarvitsemansa sähkövoiman tuottamiseen, eli niissä voi olla tavalliset lentokoneen turbiinit, joilla pyöritetään generaattoreita, mutta tuollainen väline on hieman monimutkainen. Tämä mahdollistaa esimerkiksi plasma-ionimoottorien käytön tuollaisen koneen voimanlaitteena.

Eli koneessa voisi olla myös ionimoottori, sekä sitä avustavat normaalit pienet suihkumoottorit, jollaisia käytetään myös risteilyohjusten voimanlaitteena, ja tietenkin myös ydinvoimaa voidaan hyödyntää, vaikka se ei olisi ehkä luonnonsuojelijoille mieleen. Mikäli koneen lento perustuu samaan asiaan kuin esimerkiksi ioniraketin lento eli kyseessä on sähködynaamiseen voimalaitteeseen perustuva väline.  Kuitenkin sen etu normaaliin suihkumoottoriin verrattuna on se, että tuolloin turbiinin ääni saadaan suunnattua taivaalle, jolloin alus on äänetön maassa olevan havaitsijan näkökulmasta. 


Tuo laite voisi selittää UFO:jen lähellä havaittavat sähköhäiriöt. Tai sitten tuolla koneella on käytössään elektromagneettinen suojakenttä, eli sen puolustusjärjestelmän toiminta voisi perustua EMP pulssiin, jonka tehtävänä on tuhota esimerkiksi tuota laitetta vastaan ammutut ohjukset. Ja jos tuo ionimoottorin lähettämä ionivirta osuu esimerkiksi toiseen lentokoneeseen, niin silloin sen elektroniikka tuhoutuu välittömästi. 

Joten ehkä tuollainen kone on oikeasti olemassa jossain kaukaisessa tukikohdassa kaukana ihmisten katseilta. Mutta siihen en ota kantaa, että kenen tekemä tämä laite olisi, mutta tiedetään, että esimerkiksi Venäjällä sekä USA:ssa on tehty tällaisia projekteja, joista ei juurikaan olla hiiskuttu. 



Comments

Popular posts from this blog

New AI-based operating systems revolutionize drone technology.

"University of Missouri researchers are advancing drone autonomy using AI, focusing on navigation and environmental interaction without GPS reliance. Credit: SciTechDaily.com" (ScitechDaily, AI Unleashed: Revolutionizing Autonomous Drone Navigation) The GPS is an effective navigation system. But the problem is, how to operate that system when somebody jams it? The GPS is a problematic system. Its signal is quite easy to cut. And otherwise, if the enemy gets the GPS systems in their hands, they can get GPS frequencies. That helps to make the jammer algorithms against those drones. The simple GPS is a very vulnerable thing.  Done swarms are effective tools when researchers want to control large areas. The drone swarm's power base is in a non-centralized calculation methodology. In that model, drones share their CPU power with other swarm members. This structure allows us to drive complicated AI-based solutions. And in drone swarms, the swarm operates as an entirety. That ca

Hydrogen is one of the most promising aircraft fuels.

Aircraft can use hydrogen in fuel cells. Fuel cells can give electricity to the electric engines that rotate propellers. Or they can give electricity to electric jet engines. In electric jet engines. Electric arcs heat air, and the expansion of air or some propellant pushes aircraft forward. Or, the aircraft can use hydrogen in its turbines or some more exotic engines like ramjets. Aircraft companies like Airbus and some other aircraft manufacturers test hydrogen as the turbine fuel.  Hydrogen is one of the most interesting fuels for next-generation aircraft that travel faster than ever. Hydrogen fuel is the key element in the new scramjet and ramjet-driven aircraft. Futuristic hypersonic systems can reach speeds over Mach 20.  Today the safe top speed of those aircraft that use air-breathe hypersonic aircraft is about Mach 5-6.   Hydrogen is easy to get, and the way to produce hydrogen determines how ecological that fuel can be. The electrolytic systems require electricity, and electr

The neuroscientists get a new tool, the 1400 terabyte model of human brains.

"Six layers of excitatory neurons color-coded by depth. Credit: Google Research and Lichtman Lab" (SciteechDaily, Harvard and Google Neuroscience Breakthrough: Intricately Detailed 1,400 Terabyte 3D Brain Map) Harvard and Google created the first comprehensive model of human brains. The new computer model consists of 1400 terabytes of data. That thing would be the model. That consists comprehensive dataset about axons and their connections. And that model is the path to the new models or the human brain's digital twins.  The digital twin of human brains can mean the AI-based digital model. That consists of data about the blood vessels and neural connections. However, the more advanced models can simulate electric and chemical interactions in the human brain.  This project was impossible without AI. That can collect the dataset for that model. The human brain is one of the most complicated structures and interactions between neurotransmitters, axons, and the electrochemica