Skip to main content

Uusien aseiden aiheuttamista ongelmista


Yllä on video aiheesta, josta ei olla keskusteltu aivan riittävästi. Kyseessä on "undercover" ohjus- tai panssarintorjunta-ase, joka voidaan upottaa huomaamattomasti esimerkiksi nurmikolle. Tuo ase on oikeastaan putki, jonka yläpäässä on joko sinko tai kevyt panssarintorjuntaohjus, mikä sitten voi autonomisesti tuhota joko panssarivaunuja tai muita välineitä. Yllä olevassa fimissä kyseinen väline on varustettu laitteella, joka skannaa kohteena olevan auton rekisterikilven, ja tuo asejärjestelmä on erityisen sopiva nimenomaan salamurha-tehtäviin. Tuollainen ase on pohjimmiltaan erittäin yksinkertainen käyttää, eli se on oikeastaan vain ruuvilla varustettu putki, jonka sisällä on autonomisesti toimiva asejärjestelmä.

 Olen kuullut että tällaisesta aseesta on olemassa esimerkiksi sellainen versio, että sen sisällä on raskas panssarintorjuntaohjus, mikä on modifioitu käyttämään GPS-paikanninta, eli silloin tuollainen ase toimii kuten jonku mannertenvälinen ohjus, paitsi että sen kantama sekä teho ovat tietenkin paljon alhaisempia kuin varsinaisten ICBM-ohjusten. Toisissa laitteissa taas ohjuksena on SA-14- tai Stinger-tyyppinen ohjus, ja nuo välineet voidaan kaivaa vaikka lentokenttien läheisyyteen, niin että kun kriisi alkaa, niin nämä aseet laukaistaan etäkäytön avulla, ja ne voivat olla todella vaarallisia esimerkiksi strategisia pommikoneita vastaan käytettäessä.

Nämä välineet ovat oikeastaan täysin alustavapaita, mikä tarkoittaa että kaikki tarvittava elektroniikka sijaitsee niiden putkessa, mikä tietenkin lisää niiden käytettävyyttä.  Kyseinen ase voidaan installoida mihin tahansa ajoneuvoon tai sen voi kuka hyvänsä asentaa asemiin, eli hänen tarvitsee vain kaivaa pieni aukko maahan, jotta tuon laitteen ruuvi voi sitten lähteä vetämään asetta maan alle. Tällaisten välineiden ongelma on siinä, että niiden kuljettaja ei välttämättä tiedä, että hän asentaa tuollaista ohjusta maan sisään.

Eli tuo ase voidaan asentaa esimerkiksi jonkun asuntoauton tai kuten filmissä mönkijän kulmaan, ja se voidaan naamioida vaikka itse aukeavaksi lippungoksi,  tai muuksi vastaavaksi välineeksi, ja kun ajoneuvo on oikealla kohdalla, niin ase porautuu maahan, eikä ajoneuvon kuljettaja ehkä tiedä siitä mitään. Tai sitten tuo laite voidaan asentaa esimerkiksi lipputangon sisään, ja silloin se voi tietenkin turvata diplomaatteja esimerkiksi kuorma-autojen hyökkäyksiltä, mutta tuollaisessa järjestelmässä piilee sellainen vaara, että joku sitten hakkeroi sen, minkä jälkeen seuraukset voivat olla hyvin tuhoisat.

https://avoimenkoodinmaailma.blogspot.fi/

Comments

Popular posts from this blog

New AI-based operating systems revolutionize drone technology.

"University of Missouri researchers are advancing drone autonomy using AI, focusing on navigation and environmental interaction without GPS reliance. Credit: SciTechDaily.com" (ScitechDaily, AI Unleashed: Revolutionizing Autonomous Drone Navigation) The GPS is an effective navigation system. But the problem is, how to operate that system when somebody jams it? The GPS is a problematic system. Its signal is quite easy to cut. And otherwise, if the enemy gets the GPS systems in their hands, they can get GPS frequencies. That helps to make the jammer algorithms against those drones. The simple GPS is a very vulnerable thing.  Done swarms are effective tools when researchers want to control large areas. The drone swarm's power base is in a non-centralized calculation methodology. In that model, drones share their CPU power with other swarm members. This structure allows us to drive complicated AI-based solutions. And in drone swarms, the swarm operates as an entirety. That ca

Hydrogen is one of the most promising aircraft fuels.

Aircraft can use hydrogen in fuel cells. Fuel cells can give electricity to the electric engines that rotate propellers. Or they can give electricity to electric jet engines. In electric jet engines. Electric arcs heat air, and the expansion of air or some propellant pushes aircraft forward. Or, the aircraft can use hydrogen in its turbines or some more exotic engines like ramjets. Aircraft companies like Airbus and some other aircraft manufacturers test hydrogen as the turbine fuel.  Hydrogen is one of the most interesting fuels for next-generation aircraft that travel faster than ever. Hydrogen fuel is the key element in the new scramjet and ramjet-driven aircraft. Futuristic hypersonic systems can reach speeds over Mach 20.  Today the safe top speed of those aircraft that use air-breathe hypersonic aircraft is about Mach 5-6.   Hydrogen is easy to get, and the way to produce hydrogen determines how ecological that fuel can be. The electrolytic systems require electricity, and electr

The neuroscientists get a new tool, the 1400 terabyte model of human brains.

"Six layers of excitatory neurons color-coded by depth. Credit: Google Research and Lichtman Lab" (SciteechDaily, Harvard and Google Neuroscience Breakthrough: Intricately Detailed 1,400 Terabyte 3D Brain Map) Harvard and Google created the first comprehensive model of human brains. The new computer model consists of 1400 terabytes of data. That thing would be the model. That consists comprehensive dataset about axons and their connections. And that model is the path to the new models or the human brain's digital twins.  The digital twin of human brains can mean the AI-based digital model. That consists of data about the blood vessels and neural connections. However, the more advanced models can simulate electric and chemical interactions in the human brain.  This project was impossible without AI. That can collect the dataset for that model. The human brain is one of the most complicated structures and interactions between neurotransmitters, axons, and the electrochemica