Skip to main content

Helsingin Hietalahden sataman tikkaista voidaan kysyä, että miksi niitä ei ole?



Tätä on joku myös minulta käynyt kysymässä, eli miksi tuolla Hietalahden satama-altaassa ei ole tikkaita? Tuo paikka on erittäin vilkkaalla alueella, missä on paljon iltaelämää sekä myös perheitä liikkuu kyseisellä alueella todella paljon, joten tietenkin on olemassa todella suuri vaara, että joku putoaa tuonne satama-altaaseen. Kun mietitään sitä, että Hietalahden satamassa ei ole mitään kaiteita tai muuta vastaavaa eikä veteen ole edes narutikkaita, niin miten monta kertaa sinne on joku pudonnut tai työnnetty, ja sitten hän ei ole päässyt ylös?

Tietenkin noissa paikoissa pudonneista pidetään kirjaa, ja heistä kirjoitellaan erilaisia juttuja, joista osa on erittäin surullisia. Mutta kun mietitään sitä, että esimerkiksi syksyn pimeydessä saattaa joku juhlija lähteä polkupyörällä väärään suuntaan, tai olla muuten huolimaton ja seurauksena voi olla putoaminen veteen, ja tietenkin tuolla rannalla kävelee paljon erilaisia Tallinnan lautoilta tulleita ihmisiä, jotka voivat töniä toisiaan. Eli tämän takia voisi kyllä olla ihan paikallaan rakentaa tuonne rantaan muutamia tikkaita, tai sitten voisi rantaan pultata narutikkaita, joiden kautta henkilö sitten voisi nousta vedestä pois.

Kun mietitään sitä, että tuon sataman rannassa ei ole mitään merkkejä siitä, missä alkaa pudotus veteen, niin tietenkin itse olen sitä mieltä, että myös rikkaat ihmiset voivat pudota tuonne veden varaan vahingossa, ja jos tämä sitten tapahtuu esimerkiksi kylmällä syyssäällä, niin silloin voi olla hyvin ikävä uutinen lehdessä. Ja nimenomaan syksyllä on tuollainen putoaminen satama-altaaseen kaikkein todennäköisintä, koska silloin vesi on tummaa ja pimeää, niin silloin putoamisen vaara on suuri. Jos vesi on kylmää, niin on vaara siitä, että henkilölle tulee hypotermia, eikä hän jaksa uida noille tikkaille.

Satama on vaarallinen, koska siitä puuttuu turvakaide sekä portaat, joilla vedestä voi nousta pois vedestä. Ja varsinkin nyt kun tuolla sataman lähellä asuu paljon lapsiperheitä sekä siellä on yöelämää aika paljon, niin silloin luulisi että he olisivat ottaneet kaupunkiin yhteyttä, jotta tuo satama saadaan kuntoon. Itse mietin aina välillä, että eivätkö Helsingin päättäjät tiedä, että tuo paikka on melko vaarallinen, jos siellä ei muista katsoa jalkoihinsa? Ja tietenkin on erikoista, että vasta nyt tuo puute tässä Hietalahden satamassa huomattiin.
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/satama-altaaseen-hukkuneen-emilin-sisko-hammastelee-keskustelua-pelastustikkaista-veljeni-tilanne-olisi-voinut-olla-toinen-jos-olisi-ollut-tikkaat/6489152

Comments

Popular posts from this blog

New AI-based operating systems revolutionize drone technology.

"University of Missouri researchers are advancing drone autonomy using AI, focusing on navigation and environmental interaction without GPS reliance. Credit: SciTechDaily.com" (ScitechDaily, AI Unleashed: Revolutionizing Autonomous Drone Navigation) The GPS is an effective navigation system. But the problem is, how to operate that system when somebody jams it? The GPS is a problematic system. Its signal is quite easy to cut. And otherwise, if the enemy gets the GPS systems in their hands, they can get GPS frequencies. That helps to make the jammer algorithms against those drones. The simple GPS is a very vulnerable thing.  Done swarms are effective tools when researchers want to control large areas. The drone swarm's power base is in a non-centralized calculation methodology. In that model, drones share their CPU power with other swarm members. This structure allows us to drive complicated AI-based solutions. And in drone swarms, the swarm operates as an entirety. That ca

Hydrogen is one of the most promising aircraft fuels.

Aircraft can use hydrogen in fuel cells. Fuel cells can give electricity to the electric engines that rotate propellers. Or they can give electricity to electric jet engines. In electric jet engines. Electric arcs heat air, and the expansion of air or some propellant pushes aircraft forward. Or, the aircraft can use hydrogen in its turbines or some more exotic engines like ramjets. Aircraft companies like Airbus and some other aircraft manufacturers test hydrogen as the turbine fuel.  Hydrogen is one of the most interesting fuels for next-generation aircraft that travel faster than ever. Hydrogen fuel is the key element in the new scramjet and ramjet-driven aircraft. Futuristic hypersonic systems can reach speeds over Mach 20.  Today the safe top speed of those aircraft that use air-breathe hypersonic aircraft is about Mach 5-6.   Hydrogen is easy to get, and the way to produce hydrogen determines how ecological that fuel can be. The electrolytic systems require electricity, and electr

The neuroscientists get a new tool, the 1400 terabyte model of human brains.

"Six layers of excitatory neurons color-coded by depth. Credit: Google Research and Lichtman Lab" (SciteechDaily, Harvard and Google Neuroscience Breakthrough: Intricately Detailed 1,400 Terabyte 3D Brain Map) Harvard and Google created the first comprehensive model of human brains. The new computer model consists of 1400 terabytes of data. That thing would be the model. That consists comprehensive dataset about axons and their connections. And that model is the path to the new models or the human brain's digital twins.  The digital twin of human brains can mean the AI-based digital model. That consists of data about the blood vessels and neural connections. However, the more advanced models can simulate electric and chemical interactions in the human brain.  This project was impossible without AI. That can collect the dataset for that model. The human brain is one of the most complicated structures and interactions between neurotransmitters, axons, and the electrochemica