Skip to main content

Miksi harmaalokkeja sekä valkoposkihanhia kuolee Etelä-Suomessa?


Se että ulkoluodolla olevia lintuja kuolee oudosti ei varmaan ole mikään kovin positiivinen asia kenenkään mielestä. Tällaiseen asiaan pitää aina saada selvyys, koska jos tuolta meren pohjasta vapautuu jotain myrkkyjä, niin silloin asialle pitää tehdä jotain. Toisaalta nuo linnut voivat kuolla hyvin monista muistakin syistä kuin vain altistuessaan jollekin meren pohjaan joutuneelle myrkylle kuten butuliinille, sinihapolle tai dioksiinille. Tai ehkä tämä lintujen joukkokuolema johtuu siitä, että ne altistuvat kovalle paineelle, joka voisi olla peräisin jonkun lentokoneen yliäänikartiosta. Kyseisen ilmiön epäillään olevan se, mikä sai aikoinaan aikaan "Rendleshamin metsän tapauksena" tunnetun hyvin tunnetun asian, missä lintuja sekä muita eläimiä kuoli yllättäen.

https://www.thesun.co.uk/news/2338395/witness-to-britains-roswell-ufo-incident-at-rendlesham-farm-breaks-36-year-silence/

Tuo mahdollinen myrkky voisi olla joidenkin panssarilevien kehittämä maksamyrkky, tai sitten joku eläin surmaisi noita lintuja järjestelmällisesti. Mutta se mikä eläin olisi mahdollisesti kyseessä on erittäin vaikea arvioida. Jos taas merenpohjaan on esimerkiksi Toisen Maailmansodan jälkeen upotettu jotain taistelukaasua tai muuta myrkkyä kuten PCB:tä tai dioksiinia, niin silloin on voinut käydä niin, että noita astioita on mennyt rikki, kun Venäläiset tai Suomalaiset ovat kaivaneet meren pohjaan kaapeleita sekä öljyputkia. Tai ehkä vanha kunnon laivuri Jukka Ojaranta olisi joskus käynyt kaatamassa tuollaisen lastin mereen, ennen kuin hän jäi kiinni tuosta ympäristörikoksesta, joka koski PCB-tynnyreiden upottamista mereen 1980-luvun alussa.

Ehkä tuo vuonna 2003 kuollut maineikas salakuljettaja sekä myrkyn upottaja ei ollut kertonut kaikkia noita upotuspaikkoja viranomaisille, jotta ei sitten joutuisi noita kaikkia sotkuja maksamaan. Kun tuota tapausta muistelen, niin jotenkin oli mieleeni tullut sellainen ajatus, että ehkä Ojaranta oli useamminkin käynyt upottamassa kyseisiä myrkkyjä mereen, ennen kuin hän jäi sitten saaristomerellä kiinni noista teoista, ja joskus olen ajatellut niin, että jättäytyikö kyseinen laivuri tahallaan kiinni, koska itse en noita tynnyreitä olisi saaristomerellä upottanut, koska siellä on liikaa paikkoja, mistä toimitusta voisi salaa katsella.

Syy tähän miksi uskon, että Ojaranta ei ollut ensimmäistä kertaa asialla, johtuu siitä, että hänellä oli melko paljon noita voimakkaita myrkkyjä veneessään, ja jos tuollainen määrä noita tynnyreitä olisi joutunut esimerkiksi viranomaisten ratsiaan, niin silloin tietenkin olisi aineen hallussapitäjällä pitänyt olla myrkkylupa, ja jos Ojaranta olisi tehnyt asiasta ilmoituksen, olisi tuolle keikan tarjoajalle tullut seurauksia. Näet miten hän oli uskaltanut pyytää tuollaista Ojarantaa kaatamaan myrkyt mereen, jos hänellä ei ollut takuuta siitä, että mies olisi ollut hiljaa näistä asioista. Ympäristörikos on todella vakava asia, ja ehkä Ojaranta oli salakuljettanut myös huumeita, ja sitten jostain syystä halunnut vankilaan, koska oli jotenkin jäänyt jollekin velkaa. Mutta tietenkin on mahdollista, että joku suurella nopeudella lentävä lentokone pudottaa noita lintuja.

Eli jos lentokone lentää suurella nopeudella, niin sen taakseen jättämä yliäänikartio sitten pudottaneen linnut lennosta, ja tuota ilmiötä pidetään yleisesti myös Euroopan tunnetuimman UFO-tapauksen Reddelshamin metsässä tapahtuneiden tapausten takana. Tuossa ilmiössä, mitä kutsutaan nimellä "sonic boom" voi ilma tiivistyä kovemmaksi kuin teräs. Tuolloin noiden eläinten kuolemien takana epäiltiin olevan SR-71 tiedustelukoneen, jonka jättämä "sonic boom" olisi ehkä tuon eläinten kuolemat aiheuttanut, mutta asiasta ei ole koskaan annettu mitään virallista raporttia.

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/valkoposkihanhia-ja-harmaalokkeja-kuollut-selittamattomasti-etela-suomessa-voimme-vain-arvella-mika-se-kokonaismaara-on/6503356#gs.=bpWexo

https://kirjabloggaus.blogspot.fi/

Comments

Popular posts from this blog

New AI-based operating systems revolutionize drone technology.

"University of Missouri researchers are advancing drone autonomy using AI, focusing on navigation and environmental interaction without GPS reliance. Credit: SciTechDaily.com" (ScitechDaily, AI Unleashed: Revolutionizing Autonomous Drone Navigation) The GPS is an effective navigation system. But the problem is, how to operate that system when somebody jams it? The GPS is a problematic system. Its signal is quite easy to cut. And otherwise, if the enemy gets the GPS systems in their hands, they can get GPS frequencies. That helps to make the jammer algorithms against those drones. The simple GPS is a very vulnerable thing.  Done swarms are effective tools when researchers want to control large areas. The drone swarm's power base is in a non-centralized calculation methodology. In that model, drones share their CPU power with other swarm members. This structure allows us to drive complicated AI-based solutions. And in drone swarms, the swarm operates as an entirety. That ca

Hydrogen is one of the most promising aircraft fuels.

Aircraft can use hydrogen in fuel cells. Fuel cells can give electricity to the electric engines that rotate propellers. Or they can give electricity to electric jet engines. In electric jet engines. Electric arcs heat air, and the expansion of air or some propellant pushes aircraft forward. Or, the aircraft can use hydrogen in its turbines or some more exotic engines like ramjets. Aircraft companies like Airbus and some other aircraft manufacturers test hydrogen as the turbine fuel.  Hydrogen is one of the most interesting fuels for next-generation aircraft that travel faster than ever. Hydrogen fuel is the key element in the new scramjet and ramjet-driven aircraft. Futuristic hypersonic systems can reach speeds over Mach 20.  Today the safe top speed of those aircraft that use air-breathe hypersonic aircraft is about Mach 5-6.   Hydrogen is easy to get, and the way to produce hydrogen determines how ecological that fuel can be. The electrolytic systems require electricity, and electr

The neuroscientists get a new tool, the 1400 terabyte model of human brains.

"Six layers of excitatory neurons color-coded by depth. Credit: Google Research and Lichtman Lab" (SciteechDaily, Harvard and Google Neuroscience Breakthrough: Intricately Detailed 1,400 Terabyte 3D Brain Map) Harvard and Google created the first comprehensive model of human brains. The new computer model consists of 1400 terabytes of data. That thing would be the model. That consists comprehensive dataset about axons and their connections. And that model is the path to the new models or the human brain's digital twins.  The digital twin of human brains can mean the AI-based digital model. That consists of data about the blood vessels and neural connections. However, the more advanced models can simulate electric and chemical interactions in the human brain.  This project was impossible without AI. That can collect the dataset for that model. The human brain is one of the most complicated structures and interactions between neurotransmitters, axons, and the electrochemica