Skip to main content

Oletteko koskaan muuten kuulleet "Omega-tukikohdista"?


Kaikki jotka harrastavat UFO:ja sekä erilaisia salaliittoja ovat varmaan kuulleet termin “Omega base”, niiden rooli on jostain syystä erittäin salainen, ja se mikä sitten yhdistää noita alueita, joista tunnetuin on Australiassa sijaitseva “Pine Gap:in” laitos, on se, että noilla Alueilla on  radioteleskooppeja sekä usein myös kiitorata. Myös RAF “Menwith Hill voisi olla Britannian versio tästä Pine Gap:in laitoksesta. Tunnetuimpia merentakaisista “Omega-alueista” on tietenkin S-4-laitos, joka on erittäin salainen vyöhyke AREA-51:n sisällä, ja osa noista “Omega Base”-laistoksista on hyvin pieniä, joten siksi ne eivät välttämättä sovellu koelento-asemiksi. Näet tuolloin kone joutuu välittömästi pois turva-alueelta, ja jos siihen tulee vika, niin silloin ihmiset voivat päästä katsomaan sen hylkyä hyvin läheltä, mikä vaarantaa sen turvallisuuden.



Esimerkiksi USA:n asevoimien Grönlantiin sijoittamaa ikijäähän kaivettua tukikohtaa on myös epäilty olevan tuollainen “Omega-base”. Tuo “Project Iceworm:in” nimellä kulkeva tukikohta on aina välillä hypännyt esiin esimerkiksi salaisena kuuasema-kokeiluna, jota ei sitten kuitenkaan koskaan pantu toimeen. Samoin on kerrottu tarinoita siitä, että tuon projektin yhteydessä olisi testattu eräänlaista maahan kaivautuvaa panssarivanua, joka olisi kykenevä liikkumaan jään tai jopa kallion sisällä, ja tuo väline käyttäisi lasereita sekä mikroaaltoa saadakseen edessä olevan kiven sulamaan, jolloin se kykenisi sitten ajamaan maan sisällä. Kyseinen laite leijuisi irti kalliosta ilmatyynyn varassa, ja tuo sula kiviaines sitten ohjataan sen sivuitse.


Tuollainen hiukan konventionaalisempi eli mekaanisia leikkuuteriä ja hydraulisia jalaksia käyttävä "myyrä" oli kuitenkin työssä, kun esimerkiksi Sankt Gotthartin sekä Englannin kanaalia alittavaa tunnelia rakennettiin Sveitsissä, joten kai siitä on ainakin USA:n asevoimat olleet kiinnostuneita. Sillä näet voidaan kaivaa huomaamattomasti valtavia tunneleita. Tuota tekniikkaa epäillään myös käytettävän valtamerten pohjaan sijoitettujen tukikohtien toteuttamisessa, ja tietenkin ydinaseiden tiedetään olevan hyvä peite tuollaisen tukikohdan operaatioiden peittelyyn. Eli ydin materiaaliin sekä siihen liittyviin riskeihin voidaan vedota, kun laitoksen turvallisuudesta vastaavaa henkilökuntaa ohjeistetaan olevan tiukkoja esimerkiksi kulunvalvonnan suhteen.



Kun puhutaan kyseisten tukikohtien käytöstä koelento-asemina, niin tietenkin ne voivat toimia esimerkiksi X-37B:n kaltaisten pienois-avaruussukkuloiden  varalaskeutumisalueina, mutta noilla hyvin pienillä laitoksilla ei ole kykyä huoltaa koelentokoneita tai valmistella niitä operaatioihin. Omega-alueet sijaitsevat aina erillään suurkaupungeista tai muusta asutuksesta, ja tuolla eristetyllä sijainnilla estetään luvaton tunkeutuminen noille alueille. Tarinoiden mukaan osassa noista “Omega-alueista” ei ole edes porttia aidassa, vaan kaikki alueen huoltotoimet tapahtuvat lentoteitse, ja se tietenkin herättää kummastusta, koska jos joku retkeilijä loukkaa itsensä esimerkiksi Pine Gap:in lähellä, niin totta kai tukikohdan henkilökunta on velvollinen auttamaan pelastustöissä.


Noiden tukikohtien  tehtävänä väitetään olevan esimerkiksi tieteellinen tutkimus, sekä tekninen tuotekehitys, joka palvelee asevoimia. Kuitenkin niiden toiminnasta ja tarkoituksesta on liikkunut kaiken maailman huhuja. Tuo huhu liittyy nimenomaan noissa tukikohdissa oleviin teleskooppeihin, eli miksi niissä on niin paljon noita radioteleskooppeja. Joten mitä noilla teleskoopeilla sitten oikeastaan tehdään? Lähetetäänkö niillä sitten ihmisten EEG-käyrää jonnekin toisella taivaankappaleilla sijaitseville tutkimusasemille. Tai käytetäänkö sitä ehkä jossain teknisessä ESP-kokeessa, missä ihminen pitää yhteyttä johonkin robottiin toisella puolella maailmaa.  


Asia on hyvin mielenkiintoinen, että itse olen joskus miettinyt sitä mahdollisuutta, että jossain tuolla avaruudessa olisi ihmisten perustama tukikohta, jossa operoidaan robottien välityksellä.Tuollaisten radioteleskooppien avulla voidaan ohjata esimerkiksi uuden sukupolven robotteja, joita tutkitaan  jatkuvasti esimerkiksi Googlen laboratorioissa. Toisin kuin vanhan ajan robotit, joita ohjataan perinteisten käyttöliittymien kautta, niin nämä uuden sukupolven laitteet ovat oikeastaan ihmisten jatke. Niitä kehitetään sekä asevoimien että myös siviililaitosten toimesta, ja ne voivat sitten mullistaa esimerkiksi avaruustutkimuksen. Eli tällainen “ihmisen jatke” kyetään lähettämään esimerkiksi johonkin Jupiterin kuuhun, ja jos noita välineitä käytetään, niin silloin ei kenenkään tiedemiehen tarvitse pakkautua mihinkään avaruusalukseen vuosiksi, vaan hän voi silloin tehdä töitä kotoaan käsin. Mutta samoin tuollaisilla kehittyneillä roboteilla on sellainen ikävä rooli, että niiden avulla voidaan käydä myös sotia.


Tuollaiset ihmistä muistuttavat koneet kykenevät käyttämään kaikkia niitä työkaluja sekä aseita, mitä ihminenkin käyttää. Joten niitä kehitetään myös palokunnan sekä myrkyllisten aineiden vuotojen sekä ydinvoimalaonnettomuuksien kaltaisten äärimmäisten katastrofien hallintaan, ja tuollaiset kehittyneet robotit voivat tietenkin työskennellä myös kulkutautien kuten Ebolan vaivaamilla alueilla.  


Nämä uudet ihmisen jatkeena toimivat  robotit voisivat olla sellaisia uuden sukupolven kauko-ohjattavia laitteita, joita voidaan hallita aivokuorelta lähtevien sähkösignaalien välityksellä, ja sillloin tietenkin tiedemiehet voivat tehdä työtä ilman, että he paljastuvat niiksi superaseita kehittäviksi henkilöiksi. Ja tuolloin he eivät voisi varastaa omia töitään, koska kaikki tavarat sitten olisivat jossain kaukana avaruudessa. Samoin nuo insinöörit sekä sotilaat voisivat työskennellä omasta kotoaan käsin, jotta heidän perheensä eivät saisi asiaa tietoonsa. Eli esimerkiksi Pine Gapin teleskooppeja voidaan tietenkin ohjata myös Internetin ylitse, jotta noiden henkilöiden toiminta pysyisi salaisena myös heidän kotiväeltään.


Comments

Popular posts from this blog

New AI-based operating systems revolutionize drone technology.

"University of Missouri researchers are advancing drone autonomy using AI, focusing on navigation and environmental interaction without GPS reliance. Credit: SciTechDaily.com" (ScitechDaily, AI Unleashed: Revolutionizing Autonomous Drone Navigation) The GPS is an effective navigation system. But the problem is, how to operate that system when somebody jams it? The GPS is a problematic system. Its signal is quite easy to cut. And otherwise, if the enemy gets the GPS systems in their hands, they can get GPS frequencies. That helps to make the jammer algorithms against those drones. The simple GPS is a very vulnerable thing.  Done swarms are effective tools when researchers want to control large areas. The drone swarm's power base is in a non-centralized calculation methodology. In that model, drones share their CPU power with other swarm members. This structure allows us to drive complicated AI-based solutions. And in drone swarms, the swarm operates as an entirety. That ca

Hydrogen is one of the most promising aircraft fuels.

Aircraft can use hydrogen in fuel cells. Fuel cells can give electricity to the electric engines that rotate propellers. Or they can give electricity to electric jet engines. In electric jet engines. Electric arcs heat air, and the expansion of air or some propellant pushes aircraft forward. Or, the aircraft can use hydrogen in its turbines or some more exotic engines like ramjets. Aircraft companies like Airbus and some other aircraft manufacturers test hydrogen as the turbine fuel.  Hydrogen is one of the most interesting fuels for next-generation aircraft that travel faster than ever. Hydrogen fuel is the key element in the new scramjet and ramjet-driven aircraft. Futuristic hypersonic systems can reach speeds over Mach 20.  Today the safe top speed of those aircraft that use air-breathe hypersonic aircraft is about Mach 5-6.   Hydrogen is easy to get, and the way to produce hydrogen determines how ecological that fuel can be. The electrolytic systems require electricity, and electr

The neuroscientists get a new tool, the 1400 terabyte model of human brains.

"Six layers of excitatory neurons color-coded by depth. Credit: Google Research and Lichtman Lab" (SciteechDaily, Harvard and Google Neuroscience Breakthrough: Intricately Detailed 1,400 Terabyte 3D Brain Map) Harvard and Google created the first comprehensive model of human brains. The new computer model consists of 1400 terabytes of data. That thing would be the model. That consists comprehensive dataset about axons and their connections. And that model is the path to the new models or the human brain's digital twins.  The digital twin of human brains can mean the AI-based digital model. That consists of data about the blood vessels and neural connections. However, the more advanced models can simulate electric and chemical interactions in the human brain.  This project was impossible without AI. That can collect the dataset for that model. The human brain is one of the most complicated structures and interactions between neurotransmitters, axons, and the electrochemica