Skip to main content

Inarijärven valot sekä UFO-tekniikkaa ja ionimoottoreiden käyttö lentämisessä


“Inarijärven valot”on tapaus, missä useampi henkilö on joutunut kohtaamaan “aaveeksi” kutsuttua ilmiötä. Nuo valot estivät tarinan mukaan erään seurueen kuoleman, ja niistä on keskusteltu todella paljon. Kuitenkin tuollainen valoilmiö voi olla oikeasti aivan ihmisten aikaansaannosta, ja jos tuolloin tapahtuma-aikaan oli jäällä liikkeellä esimerkiksi vieraan valtion sotilaita eli ehkä maassamme tiedustelumatkalla olevia erikoisjoukkojen miehiä, niin he saattoivat näyttää valoilla noille ihmisille, että jäät ovat heikkoja. Saattoi olla niin, että noilla sotilailla oli päällään lumipuvut, ja he olivat sitten ehkä kuvitelleet tulleensa havaituksi. Jos tuo ryhmä olisi joutunut avaamaan tulen, niin sen olemassaolo olisi havaittu.



Vaikka partio olisi tullut miltä puolelta rajaa hyvänsä, niin sen paikallaolo Suomessa olisi tiennyt vakavia diplomaattisia selkkauksia, koska tuolloin kumpikin supervalta olisi voinut peräänkuuluttaa maamme puolueettomuutta, mistä oltiin tarkkoja tuohon aikaan. Se mitä partio sitten teki maassamme on kuitenkin varmaan jäänyt unholaan. Eli kyse on voinut olla esimerkiksi maamme valmiuskyvyn sekä halukkuuden testaamista, tai ehkä heidät oli lähetetty estämään jotain tärkeän henkilön loikkaamista toiseen suurvaltaan. Kuitenkin tarina on jäänyt elämään ihmisten muistiin. Aaveet sekä UFO:t ovat asioita, jotka liittyvät erittäin salaisiin tutkimuksiin. Niiden tutkimusten tarkoitus on pitää toinen supervalta toisen edellä ilmailua sekä avaruutta koskevissa asioissa. Kun mietitään eksoottisia moottorityyppejä, niin niissä on erittäin kuuma tai muuten erikoinen pakokaasu.


"Black Triangle"



Ja jos esimerkiksi ionimoottoria köytetettäisiin ilmakehässä tapahtuvaan lentämiseen, niin silloin tietenkin edessä olisi avaruusalus tai lentokone, joka voisi laskeutua myös muille planeetoilla sekä lentää avaruudessa kuten SciFi-elokuvien hävittäjät tekevät. Noissa laitteissa käytetään voimakkaita magneetteja vauhdittamaan taaksepäin syöksyvää ionisuihkua, ja tietenkin jos halutaan lentää ionimoottorilla, täytyy moottorin kehittää tarpeeksi paljon ioneja, jotta se voi työntää lentokonetta eteenpäin. Tuolloin moottorin edessä palava valokaari ionisoi moottoriin johdetun kaasun, mutta moottorin toiminta vaatii todella voimakkaan magneettikentän. Ja sen takia tällaista lentokonetta ei koskaan olla toteutettu, koska tuo kone vaatisi erittäin tehokkaan generaattorin toimiakseen. USAF:illa on tarinan mukaan käytössään TR3B "Astraksi" kutsuttu kolmiomainen lentokone, josta käytetään nimeä "Black Triangle", mutta tuon koneen ei välttämättä tarvitse olla ydinkäyttöinen. Riittää että sen sisälle asennettu generaattori tuottaa tarpeeksi suuren tehon


Kun puhutaan siitä, että joku olisi laittanut pienen ydinreaktorin tuollaiseen lentokoneeseen, ja käyttäisi lentämiseen ionimoottoreita, niin nuo magneetit sitten aiheuttaisivat sen, että rautaesineet voisivat liikkua itsekseen, ja talon huojuminen voidaan selittää sillä, että ultravoimakas magneettikenttä voi alkaa vetää myös rakennusten metallirunkoa itseään kohti. Tietenkin myös kaarisuihkumoottori, missä normaali raketin palotapahtuma korvataan valokaarella, ja sitten tuo alus liikkuisi kuten muutkin raketit eteenpäin, mutta kuitenkin ionimoottoreilla saavutetaan suurempi ominaisimpulssi, ja tuolla moottorilla  voidaan lentää myös muille planeetoilla.

Mutta molempien moottorityyppien ongelma on se, että ne vaativat sähkövirtaa, eli tuolloin koneeseen tulee sitten asentaa generaattori, jota pyöritetään tavallisella kaasuturbiinilla tai ydinreaktorilla. Tuo sitten tekee aluksesta hiukan liian monimutkaisen toteutettavaksi, kun sen suihkuturbiini sitten käyttää välillä generaattorina, joka sitten syöttää virtaa ionimoottorin kiihdyttimelle. Jos käytetään huippuvoimakkaita magneetteja, niin silloin tuo alus saattaa sitten vetäistä maasta ylös ioneja, joiden muodostamat kaasupatsaat saattavat sitten vaikuttaa aaveilta. Jos USA:lla tai Venäjällä on käytössään ionimoottoreilla varustettu lentokone, niin se voi toimia myös tavallisten suihkuturbiinien avulla, jolloin suohkuturbiini pyörittää generaattoreita, mutta toki myös keveitä ydinreaktoreita saatetaan käyttää tuollaisissa aluksissa, joista keskustellaan yhä tiiviimmin

Comments

Popular posts from this blog

New AI-based operating systems revolutionize drone technology.

"University of Missouri researchers are advancing drone autonomy using AI, focusing on navigation and environmental interaction without GPS reliance. Credit: SciTechDaily.com" (ScitechDaily, AI Unleashed: Revolutionizing Autonomous Drone Navigation) The GPS is an effective navigation system. But the problem is, how to operate that system when somebody jams it? The GPS is a problematic system. Its signal is quite easy to cut. And otherwise, if the enemy gets the GPS systems in their hands, they can get GPS frequencies. That helps to make the jammer algorithms against those drones. The simple GPS is a very vulnerable thing.  Done swarms are effective tools when researchers want to control large areas. The drone swarm's power base is in a non-centralized calculation methodology. In that model, drones share their CPU power with other swarm members. This structure allows us to drive complicated AI-based solutions. And in drone swarms, the swarm operates as an entirety. That ca

Hydrogen is one of the most promising aircraft fuels.

Aircraft can use hydrogen in fuel cells. Fuel cells can give electricity to the electric engines that rotate propellers. Or they can give electricity to electric jet engines. In electric jet engines. Electric arcs heat air, and the expansion of air or some propellant pushes aircraft forward. Or, the aircraft can use hydrogen in its turbines or some more exotic engines like ramjets. Aircraft companies like Airbus and some other aircraft manufacturers test hydrogen as the turbine fuel.  Hydrogen is one of the most interesting fuels for next-generation aircraft that travel faster than ever. Hydrogen fuel is the key element in the new scramjet and ramjet-driven aircraft. Futuristic hypersonic systems can reach speeds over Mach 20.  Today the safe top speed of those aircraft that use air-breathe hypersonic aircraft is about Mach 5-6.   Hydrogen is easy to get, and the way to produce hydrogen determines how ecological that fuel can be. The electrolytic systems require electricity, and electr

The neuroscientists get a new tool, the 1400 terabyte model of human brains.

"Six layers of excitatory neurons color-coded by depth. Credit: Google Research and Lichtman Lab" (SciteechDaily, Harvard and Google Neuroscience Breakthrough: Intricately Detailed 1,400 Terabyte 3D Brain Map) Harvard and Google created the first comprehensive model of human brains. The new computer model consists of 1400 terabytes of data. That thing would be the model. That consists comprehensive dataset about axons and their connections. And that model is the path to the new models or the human brain's digital twins.  The digital twin of human brains can mean the AI-based digital model. That consists of data about the blood vessels and neural connections. However, the more advanced models can simulate electric and chemical interactions in the human brain.  This project was impossible without AI. That can collect the dataset for that model. The human brain is one of the most complicated structures and interactions between neurotransmitters, axons, and the electrochemica