Skip to main content

AREA 51:n myyteistä

X37B sukkula

Mystinen AREA-51 on tietenkin yksi asioista, jotka herättävät jatkuvasti mielenkiintoa tekniikasta kiinnostuneiden ihmisten mielissä. Kun sen historiaa tarkastellaan, niin viimeinen lentokone, joka on virallisesti lentänyt sen alueella ensilentonsa on F-117, jollainen ammuttiin alas Serbian taivaalla Jugoslavian sodan aikaan. Tuo kone on poistunut käytöstä, ja ne on yhtä lukuun ottamatta varastoitu AREA-51:een. Kyseessä on siis kevyt pommittaja, jonka tehtäviin kuului aikoinaan vihollisen komentokeskusten sekä muiden tärkeiden kohteiden tuhoaminen.

Tuo kone on tietenkin STEALTH-tekniikaltaan vanhentunut, joten se on katsottu parhaaksi poistaa palveluksesta. Kuitenkin legenda siitä, että J-SOC eli Joint Special Operation Command käytäisi noita koneita salaa joissakin tehtävissä elää edelleen, ja onhan niissä tietenkin kapasiteettia, jos vaikka joitakin huumekauppiaita halutaan poistaa elävien kirjoista. Se asia että F-117 “Nighthawk” oli viimeinen kone, jota on kone lennetty tuolla alueella kertoo samalla siitä, mihin suuntaan ilmailu on menossa.

Se että kukaan ei ole noista lentokoneista enää puhunut kertoo siitä, että ollaan siirtymässä kauko-ohjattuihin järjestelmiin, joiden lentäjää ei vaaranneta operaatioissa. Samoin erilaisten X-37B:n kaltaisten avaruusaluksiin tai lentokoneisiin, jotka kykenevät nousemaan myös Maapalloa kiertävälle radalle. Tuollaiset integroidut avaruusase-järjestelmät kykenevät  toimimaan hyvin suurella alueelle, ja niiden suuri lentokorkeus takaa sen, että näihin välineisiin ei kovin helposti osu, eikä tavallinen tykki kanna tuonne Maata kiertävälle radalle, mutta välillä kysytään paljon sitä, että miksi noita laukaisuja ei havaita muualta.

Ensinnäkin X-37B on niin pieni, että se voidaan ampua kiertoradalle vaikka Trident-ohjusten kärjessä, mikä takaa sen, että tuollaisen koneen lähtöä ei havaita. Tuolloin lähtö tapahtuu sukellusveneeseen sijoitetulla ohjuksella ammutaan kiertoradalle tuollainen pienikokoinen avaruussukkula. Vaikka X-37B on kuvattu nimenomaan Atlas-raketin kärjessä, niin sitä voidaan käyttää myös muissa avaruusraketeissa sekä ohjuksissa. Eli se voidaan laukaista kaukaa aavalta mereltä, ja suunnata sitten lentämään kohteen kautta kulkevaa rataa, jolloin kyseinen alus voisi joko kuvata sitä, tai tietenkin se voi myös pommittaa tuota kohdetta esimerkiksi kineettistä energiaa käyttävillä ammuksilla.

Nuo ammukset sitten voidaan valmistaa rautanauloista, joita vain laukaistaan maan ilmakehään, missä ne sulavat kitkan voimasta metallisiksi  pisaroiksi. Tuollainen kineettinen ammus on todella vaarallinen, koska noin 20 000 kilometriä tunnissa kohteeseen osuva esine pitää sisällään todella paljon törmäysenergiaa. Mutta kuitenkin vielä suurempi painoarvo on sitten etäohjatuilla taistelukoneilla, joiden käyttö ei vaaranna lentäjän henkeä. Kuitenkin kaikkein mielikuvituksellisimmat hävittäjäkoneiden tulevaisuudenkuvat liittyvät neurologiaan sekä neurofysiatriaan.

Noissa uusissa järjestelmissä lentäjien aivot liitetään EEG-laitteen avulla UCAV:n tietokoneisiin. Tuolla tavoin sitten saadaan aikaan “cyborgi”, jota voidaan lentää aivosähkökäyrän välityksellä, niin että tuo laitteisto liitetään lentäjän kypärään, ja sitten WLAN:in avulla tuo aivosähkökäyrä ohjataan tietokoneen keskusyksikölle, joka dekooderin avulla muuttaa aivoista peräisin olevan sähkökäyrän sellaiseen muotoon, että lentokoneen tietojenkäsittely-laitteisto ymmärtää nuo komennot, niin se sitten saa aikaan erittäin nopean reagointikyvyn. Ja jos tuo laitteisto kommunikoi vastavuoroisesti lentäjän kanssa aivokuoren stimulaatiota käyttäen, niin silloin siitä voidaan puhua siitä, että kone ja ihminen ovat yhtä, mikä luo eteen sellaisen kuvan, missä vastassa on täydellisen sulautettu järjestelmä, jossa kone sulautuu ihmiseen, kuin se olisi hänen ruumiinsa osa.

Toisaalta voidaan ajatella sellaista laitteistoa, missä tuo tietokone on liitetty esimerkiksi jonkun petolinnun tai hyönteisen aivoihin, ja silloin tietenkin edessä olisi hyvin erikoinen projekti, missä noita hermosoluja ruokitaan ravinne-nesteellä, kun niitä elätetään mikrosirun pinnalla. Tai oikeastaan tässä täytyy minun taas ryhtyä kirjoittamaan asiaa, minkä olen miljoona kertaa esitellyt. Eli nuo petolinnun aivot voitaisiin liittää sydänkeuhkokoneeseen, minkä kautta  kierrätetystä verestä ne saavat sitten tarvitsemansa hapen ja ravinteet. Toki tällainen toiminta voisi olla eläinrääkkäystä.


Nuo linturaukan aivot voidaan sitten liittää EEG-kojeeseen, jonka kautta ne sitten kommunikoivat prosessorin kanssa. No tämä kyllä sitten varmaan on kyllä eläinrääkkäystä. Kun keskustellaan siitä, että millaisia asioita tällaisessa tukikohdassa saatetaan tehdä, niin joskus olen kuullut sellaisesta mahdollisuudesta ikään kuin vitsinä, että osassa noista kuvista, jotka on esitetty lautasmainen ilmalaiva, niin silloin on joku kertonut vitsin, että tuollainen “alienin avaruusalus” eli UFO kyllä osaisi varmaan tasapainotella jonkun kuorma-auton päällä, niin että se voisi esittää tällaista lautasmallista ilmalaivaa. Mutta tämä tietenkin on vain sellaista pohdintaa, mikä käsittelee sitä, mitä tuolla salaisissa tukikohdissa voisi tapahtua.

http://metsantarinoita.blogspot.fi/

Comments

Popular posts from this blog

New AI-based operating systems revolutionize drone technology.

"University of Missouri researchers are advancing drone autonomy using AI, focusing on navigation and environmental interaction without GPS reliance. Credit: SciTechDaily.com" (ScitechDaily, AI Unleashed: Revolutionizing Autonomous Drone Navigation) The GPS is an effective navigation system. But the problem is, how to operate that system when somebody jams it? The GPS is a problematic system. Its signal is quite easy to cut. And otherwise, if the enemy gets the GPS systems in their hands, they can get GPS frequencies. That helps to make the jammer algorithms against those drones. The simple GPS is a very vulnerable thing.  Done swarms are effective tools when researchers want to control large areas. The drone swarm's power base is in a non-centralized calculation methodology. In that model, drones share their CPU power with other swarm members. This structure allows us to drive complicated AI-based solutions. And in drone swarms, the swarm operates as an entirety. That ca...

Hydrogen is one of the most promising aircraft fuels.

Aircraft can use hydrogen in fuel cells. Fuel cells can give electricity to the electric engines that rotate propellers. Or they can give electricity to electric jet engines. In electric jet engines. Electric arcs heat air, and the expansion of air or some propellant pushes aircraft forward. Or, the aircraft can use hydrogen in its turbines or some more exotic engines like ramjets. Aircraft companies like Airbus and some other aircraft manufacturers test hydrogen as the turbine fuel.  Hydrogen is one of the most interesting fuels for next-generation aircraft that travel faster than ever. Hydrogen fuel is the key element in the new scramjet and ramjet-driven aircraft. Futuristic hypersonic systems can reach speeds over Mach 20.  Today the safe top speed of those aircraft that use air-breathe hypersonic aircraft is about Mach 5-6.   Hydrogen is easy to get, and the way to produce hydrogen determines how ecological that fuel can be. The electrolytic systems require elec...

The neuroscientists get a new tool, the 1400 terabyte model of human brains.

"Six layers of excitatory neurons color-coded by depth. Credit: Google Research and Lichtman Lab" (SciteechDaily, Harvard and Google Neuroscience Breakthrough: Intricately Detailed 1,400 Terabyte 3D Brain Map) Harvard and Google created the first comprehensive model of human brains. The new computer model consists of 1400 terabytes of data. That thing would be the model. That consists comprehensive dataset about axons and their connections. And that model is the path to the new models or the human brain's digital twins.  The digital twin of human brains can mean the AI-based digital model. That consists of data about the blood vessels and neural connections. However, the more advanced models can simulate electric and chemical interactions in the human brain.  This project was impossible without AI. That can collect the dataset for that model. The human brain is one of the most complicated structures and interactions between neurotransmitters, axons, and the electrochemica...