Skip to main content

EVP (Electronic Voice Phenomena) sekä sen käyttö sissien ja rikosten vastaisessa vastaisessa toiminnassa


“Valkoinen melu” on eräs asia, mitä välillä tutkitaan siksi, että siinä pyritään “saamaan viestejä kuolleilta”. Tuossa tutkimuksessa käytetään hyväksi laitteistoa sekä metodologiaa, mistä käytetään nimeä EVP (Electronic Voice Phenomena). Kyseinen väline on oikeastaan melko helppo valmistaan. ja tuo laitteisto on sellainen, että siinä mikrofonilla äänitettyä ääntä ajetaan vahvistimien lävitse. Tuo laitteisto on muuten osoittautunut tehokkaaksi työvälineeksi myös “anti-guerilla” operaatioissa, joissa sen avulla hankitaan tiedustelutietoa siitä, mitä jollain operaatio-alueella puhutaan. Sissien vakoileminen on hiukan vaikeaa, koska heillä ei ehkä ole kiinteää tukikohtaa, sekä telttoihin on vähän vaikeaa laittaa kuuntelulaitteita.

EVP on kehitetty alun perin sukellusveneiden havaitsemiseen, mutta sen avulla voidaan myös taltioida muutakin ääntä, ja  osa noista taltioinneista on sellaisia, mitä ihminen ei normaalisti kuule, koska kaikki mikrofonit äänittävät myös ääntä, joka on ihmisen kuuloalueen ulkopuolella. Tuollaisen laitteiston rakentaminen on melko helppoa, eli siihen tarvitaan vain mikrofoni, joka liitetään peräkkäin, sarjaan asennetuihin vahvistin-piireihin. Tai sitten tuolla mikrofonilla voidaan tehdä normaali äänitys, minkä jälkeen nauha soitetaan sarjaan kytkettyjen vahvistimien kautta tietokoneen massamuistiin.

Tuollaisella välineellä on joskus pyritty saamaan yhteys “kuolleiden henkiin”, koska jotkut ihmiset uskovat, että kun ihminen on elänyt jossain taloissa, niin hänen äänensä ikään kuin varastoituu seiniin, ja sitten kun nuo varaukset purkautuvat, niin silloin EVP-laitteisto voi saada nuo äänet esiin. Jos laitteiston yhteyteen asennetaan graafinen äänenvoimakkuuden mittari, joka on yleensä ohjelma, mikä asennetaan tietokoneeseen, niin silloin voidaan saada selville se, että onko tuossa tilassa melua, mitä ihminen ei kuule. Tuollainen EVP-laite voi toki siepata ääntä hyvinkin pitkältä matkalta, ja silloin saattaa sen käyttäjä saada käsiinsä sellaista puhetta, mitä ei olla tarkoitettu hänen korvilleen.

Mutta toisaalta tuollainen laitteisto voi paljastaa sitten myös sellaisen asian, mitä kutsutaan “subliminaaliseksi käskytykseksi”. Tällaisessa mallissa henkilöön tai hänen asuntoonsa suunnataan infra-äänistä melua, jotta hänet saadaan pois tolaltaan. Ja tuolloin pitää tietenkin tapaus tutkia, jotta saadaan selville se, että yrittääkö joku sitten saada tuon henkilön myymään maatilaansa halvalla. Tuollaisen “valkoisen melun” avulla voidaan ihmisen elämästä tehdä “helvetti”, ja silloin tietenkin on hyvä selvittää se, että miksi tuohon toimenpiteeseen on ryhdytty? EVP-laitteita käytetään muuten esimerkiksi taistelukentillä vastapuolen liikkeiden paljastamisessa. Syy miksi joku voisi haluta esimerkiksi maatilan haltuunsa voi olla hyvin yksinkertainen.

Hän saattaa haluta käyttää noita maa-alueita esimerkiksi huumekaupan tukikohtana, eli huumelantokone lentää silloin alueen ylitse, ja pudottaa lastinsa tuolle tilalle, mikä on paljon huomaamattomampaa kuin laskeutua koneella maan pinnalle, ja tuolloin huumekauppiaat eivät ole tekemisissä lentäjän kanssa. Mutta tietenkin myös aseita voidaan toimittaa huomaamattomasti perille, ja tuollaisia liiketoimia hoiteleva henkilö ei tietenkään halua näyttää tällaisia tulonlähteitä kenellekään. Tuollainen toimitustapa voisi olla esimerkiksi Mafian aseissa, jotka sitten kuljetetaan pienkoneella kuten De Havilland DHC-2 “Beaverista” tuon tilan yläpuolelle, ja sitten yön turvin käydään pudottamassa tuolle alueelle. Tuollaisesta lentokoneesta voidaan muuten tehdä käden käänteessä “gunship”, eli sen oviaukosta vain tulitetaan konekiväärillä maassa olevia kohteita.

Tämä huomautus tuli sitten vain siitä, että mitään lentokoneita ei voida antaa kenenkään henkilön käsiin, joka on aseiden vientikiellossa, koska kaikista lentokoneista voidaan heitellä käsikranaatteja vihollisen päälle ja ampua konekiväärillä oviaukosta.  Kun tuollainen henkilö jää tästä toiminnasta kiinni, niin silloin häntä odottaa varmasti pitkä vankeustuomio. Jos joku henkilö sitten tuollaisia liiketoimia harjoittaa, niin tietenkin hänellä pitää olla sellaiset tilat ja suhteet, että kyseinen toimija saa yhteyden näitä tavaroita kauppaaviin hämärämiehiin.

Tuo aseiden tai huumeiden toimitus voi tapahtua niin, että ne pudotetaan melko läheltä maanpintaa, jolloin tuota toimenpidettä on vaikea havaita. Ja silloin jos tuollaista isoa tilaa aletaan pieniä, niin on vaara, että kyseiset toimitukset sitten havaitaan. Tällaisessa toimintamallissa on huumekauppiaiden sekä muiden hämärämiesten etuna se, että tuollainen maata omistava suuren luokan tilallinen varmasti herättää ihmisten luottamusta, mikä helpottaa huume-miesten toimintaa.

Mutta jos nuo pudotukset havaitaan, niin silloin voi tilanne olla hyvin kiusallinen. Joskus käy niin, että tuollainen huumeiden välittäjä saa tietää liikaa organisaatiostaan, jolloin noiden ihmisten pitää hänet sitten vaientaa. Ja silloin kätevin mahdollinen varuste on käsikranaatti, mihin on kiinnitetty propaanisäiliö, jollaista käytetään retkeilijöiden suosimissa kaasukeittimissä. Tällaista välinettä kutsutaan sellaisella nimellä kuin “Frag-kranaatti”. Näiden termobaaristen kranaattien tappava säde on noin 30-metriä, ja niitä käytettiin ainakin Vietnamin sodassa sissien eliminoimiseen.

Tuolloin pienissä OH-6/ MD500 helikoptereissa oli mukana laatikollinen noita käsikranaatteja, joita kutsuttiin “mehiläis-kranaateiksi”. Niiden käyttö oli helppoa, eli lentäjän vieressä istuva mies vain viskoi noita kranaatteja vihollisen niskaan, jolloin tietenkin “charlie” teki melkoisia tappioita, mutta myöhemmin USA:n asevoimat luopui virallisesti näistä välineistä. Näet suuri osa Vietnamin tappioista johtui siitä, että taistelijat eivät tienneet käyttäneensä “frag-kranaatteja”, jolloin panos räjähti liian lähellä heitä.

Vaikka nuo pienet helikopterit olivat näennäisesti melko kevyesti aseistettuja, niin niiden ampujilla oli käytössään tavalliset kädessä pidettävät konekiväärit sekä käsikranaatit, joiden avulla he sitten suorittivat noita operaatioita. Eikä niissä olevat konekiväärit sekä sirple- ja HEAT-kärjillä varutetut raketit muutenkaan mitään vaarattomia välineitä ole. Tekniikan kehittyessä on noihin kevyisiin taisteluhelikoptereihin tullut myös TOW sekä Hellfire-tyyppisiä ohjuksia sekä infrapunakameroita, joilla ne löytävät kohteensa. Ja kuten monesti olen kirjoittanut, niin “gunshipit” ovat oikeastaan vain tavallisia lentokoneita, joissa on käytössä konekivääri. Ja tietenkin myös tavallisista kuljetushelikoptereista voidaan ampua  maassa olevia kohteita tavallisilla rynnäkkökivääreillä, eli noihin koneisiin ei mitään sen kummempaa muutosta tarvitse tehdä, jotta niihin saadaan ovikonekiväärit käyttöön. Ja tietenkin myös tarkka-ampujat voivat käyttää helikoptereita alustana.

Joskus USA:n laivasto on käyttänyt gyroskoopilla varustetulla alustalla vakautettua Barrett 50 tarkkuuskivääriä vihollisen laivoja tai pikaveneitä vastaan. Tuo väline tunnetaan peitenimellä PRIME CHANGE, ja sitä pidetään erittäin kehittyneenä aseena. Joidenkin ihmisten mielestä esimerkiksi John F. Kennedy on saatettu ampua helikopterissa olevan normaalilla kiväärillä varustautuneen tarkka-ampujan toimesta, ja tuo sitten selittäisi sen, miksi “Ruohokukkulalta” ei ole löytynyt hylsyjä.


Mutta tällainen asia varmasti on pelkkää tuon rikoksen ympärillä olevaa spekulaatiota, eikä kukaan ole siitä mitään sen kummemmin kirjoittanut. Tällaisten valtionpäämiesten murhien yhteydessä on aina esillä joku salaliitto, joka sitten saattaa osoittautua valheeksi. Kuitenkin helikoptereissa olevia tarkka-ampujia on käytetty esimerkiksi Hormuzin salmessa hyökkääviä Iranin islamilaisen tasavallan laivaston pikaveneitä sekä somalipiraatteja vastaan.  Samoin SWAT-poliisit sijoittavat joskus noita miehiä helikoptereihin, jos alueella epäillään olevan kiväärillä varustettu terroristi. Tuolloin noiden miesten tarkoitus on surmata tuo henkilö, jotta suuremmilta vahingoilta säästytään.

http://electronicvoicephenomena.webnode.fi/

Comments

Popular posts from this blog

New AI-based operating systems revolutionize drone technology.

"University of Missouri researchers are advancing drone autonomy using AI, focusing on navigation and environmental interaction without GPS reliance. Credit: SciTechDaily.com" (ScitechDaily, AI Unleashed: Revolutionizing Autonomous Drone Navigation) The GPS is an effective navigation system. But the problem is, how to operate that system when somebody jams it? The GPS is a problematic system. Its signal is quite easy to cut. And otherwise, if the enemy gets the GPS systems in their hands, they can get GPS frequencies. That helps to make the jammer algorithms against those drones. The simple GPS is a very vulnerable thing.  Done swarms are effective tools when researchers want to control large areas. The drone swarm's power base is in a non-centralized calculation methodology. In that model, drones share their CPU power with other swarm members. This structure allows us to drive complicated AI-based solutions. And in drone swarms, the swarm operates as an entirety. That ca...

Hydrogen is one of the most promising aircraft fuels.

Aircraft can use hydrogen in fuel cells. Fuel cells can give electricity to the electric engines that rotate propellers. Or they can give electricity to electric jet engines. In electric jet engines. Electric arcs heat air, and the expansion of air or some propellant pushes aircraft forward. Or, the aircraft can use hydrogen in its turbines or some more exotic engines like ramjets. Aircraft companies like Airbus and some other aircraft manufacturers test hydrogen as the turbine fuel.  Hydrogen is one of the most interesting fuels for next-generation aircraft that travel faster than ever. Hydrogen fuel is the key element in the new scramjet and ramjet-driven aircraft. Futuristic hypersonic systems can reach speeds over Mach 20.  Today the safe top speed of those aircraft that use air-breathe hypersonic aircraft is about Mach 5-6.   Hydrogen is easy to get, and the way to produce hydrogen determines how ecological that fuel can be. The electrolytic systems require elec...

The neuroscientists get a new tool, the 1400 terabyte model of human brains.

"Six layers of excitatory neurons color-coded by depth. Credit: Google Research and Lichtman Lab" (SciteechDaily, Harvard and Google Neuroscience Breakthrough: Intricately Detailed 1,400 Terabyte 3D Brain Map) Harvard and Google created the first comprehensive model of human brains. The new computer model consists of 1400 terabytes of data. That thing would be the model. That consists comprehensive dataset about axons and their connections. And that model is the path to the new models or the human brain's digital twins.  The digital twin of human brains can mean the AI-based digital model. That consists of data about the blood vessels and neural connections. However, the more advanced models can simulate electric and chemical interactions in the human brain.  This project was impossible without AI. That can collect the dataset for that model. The human brain is one of the most complicated structures and interactions between neurotransmitters, axons, and the electrochemica...