Skip to main content

Kiusaamiselle sekä kiusaajan tyhmyydelle ei ole mitään rajoja


Kiusaaminen on asia, josta aina välillä keskustellaan todella paljon. Ja tietenkin voidaan todeta se, että jos joku aivan pieni lapsi alkaa kiusata muita, niin hän on jostain sellaista oppinut. Eli ilmeisesti lapsen kotona on sellainen tapa, että heikompaa saa muka alistaa koulussa. En ainakaan itse usko että kukaan 7-9 vuotias tai sitä nuorempi aivan itse keksii ruveta tönimään toisia tai kaatamaan heidän päälleen hiekkaa saatikka sitten esimerkiksi syöttämään toiselle jotain myrkyllisiä kasveja. Jos tuollaista sitten mennään tekemään, voi tuloksena olla kuolema.

Tuolloin sitten seuraa poliisitutkinta, ja välillä kyllä tuntuu siltä, että noiden tekojen takana on joku muu, kuin se, joka esimerkiksi myrkytettyä juomaa on mennyt antamaan. Kyseessä saattaa olla tilanne, missä toisen ihmisen ymmärtämättömyyttä käytetään hyväksi, ja kiusaaja saattaa esimerkiksi jonkun ala-asteen oppilaan kautta lähettää uhrilleen limupullon, missä on glykolia. Eli mistä joku 12-vuotias on tällaista ainetta hankkinut, on mielenkiintoinen kysymys.  Kiusaaminen on sellainen asia, mikä on erittäin ikävä sekä uhrille että kiusaajalle, koska vaikka tuolla koulujen pihalla voi kaverit lahjoa hiljaiseksi, niin tuollaiset asiat sitten myöhemmin paljastuvat usein todella ikävällä tavalla. Kiusaaja usein sitouttaa ryhmänsä itseensä nimenomaan lahjusten avulla. Eli hän antaa esimerkiksi urheilutapahtumien lippuja kavereilleen, ja sitten myöhemmin tulee ilmi, että kiusaaja vaatii sitten rahaa noista lipuista, "joita ei saanutkaan ottaa pöydältä".

Tietenkin kiusatun lapsuus saattaa mennä piloille, kun hän joutuu aina olemaan yksin, kun noilla kiusaajilla on sellainen tapa, että he sitten vahtivat sitä, ettei kukaan ole heidän uhrinsa kanssa yhtään missään. Ja auta armias jos tuota kiusaajaa ei joku sitten tottele, vaan uskaltaa lähteä heikomman kanssa ulos. Tuollainen vahtiminen tekee kiusaamisesta hyvin ikävän asian. Eli koulukiusaajia ei yleensä koulussa ole kuin aivan muutama henkilö, mutta heidän tapansa toimia on sellainen, että nämä henkilöt liikkuvat aina ryhmässä, ja jos joku sitten ei heidän käskyjään muista noudattaa, niin seurauksena on sitten "keskustelu" jossain käytävällä.

Yleensä tuollaista koulukiusaajaa ei itseään tarvitse pelätä, vaan tästä henkilöstä tekee inhottavan se, että hänellä on usein vanhempia kavereita, jotka sitten tulevat koulun pihoille tai kotimatkalla räyhäämään niille, jotka eivät ole mukautuneet kiusaajien käskyihin. Tuollainen tilanne voi olla hiukan nolo, jos kyseessä on ala-asteen oppilas, ja sitten joku ammattikoulu-ikäinen tulee siihen pihalle karjumaan. Yleensä kiusaajien jengi on ikään kuin hierarkinen järjestelmä, jossa joidenkin ammattikoulu-ikäisten suojeluksessa toimivat ylä-asteella olevat käyvät kiristämässä ala-asteelaisia. Mutta sitten koko toiminnan takana on usein aikuisten ryhmä, joka sitten käy jonkun 17-vuotiaan kurkkuun kiinni, ja joka sitten suojelee muita.

Yleensä tällaiseen järjestelmään kuuluvat henkilöt lopettavat ammattikoulun kesken, koska on paljon mukavampaa käydä alepasta hakemassa keskiolutta, ja rynnätä johonkin kämppään ryyppäämään. Eikä mikään jengi tai sen johtaja toki halua, että hänen alaisensa lähtee esimerkiksi toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, koska silloin hän voi vahingossa vaikka kertoa tuosta toiminnasta jotain noloja asioita. Eikä myöskään ole jengin johtajan edun mukaista, että joku sitten saa taloudellista tukea Kansaneläkelaitokselta, jolloin hän ei enää ole riippuvainen jengin johtajasta, ja tämän jakamista almuista. Jos ihminen kasvatetaan niin, että kiusaaminen on hänestä oikein, niin silloin hän kadottaa jotain hyvin tärkeää. Nimittäin tuolloin kiusaaja ei tajua tekevänsä väärin.

 Kun tuollainen käytösmalli on opittu hyvin nuorena, niin siitä sitten seuraa sellainen asia, mistä varmasti tulee sitten myöhemmin työelämässä vaikeuksia, eli kiusaaja alkaa soveltaa noita koulun pihoilla oppimiaan käytösmalleja sitten myöhemmin työelämässä. Siinä sitten on työmaalla selittämistä, kun toinen on tönäissyt työkaverin alta telineen pois, ja seurauksena on työturvallisuuskortin vieminen. Samoin tuollainen koulukiusaaja tekee muitakin samoja asioita, kuin mitä hän koulujen pihoilla teki. Yksi miellyttävimmistä asioista mitä kiusaaja on työmaalla tehnyt on se, että hän on jättänyt työkaverit seisomaan sinne, vaikka heille on luvattu firman autolla kyyti.

Siinä kyllä on ollut sitten hermot tiukilla, kun tuo auto yksin palaa halleille, ja pomo kysyy, että "mihin sinä muut jätit?". Aikuisten harjoittama kiusaaminen saa usein erittäin ikäviä piirteitä, kun siinä käytetään huomaamattomia metodeja. Eli kiusaaminen on silloin hyvin paljon hienovaraisempaa kuin lapsilla tai nuorilla. Siihen kuuluu myrkkyviinan juottamista, auton kolhimista tai jos vaikka armeijassa satutaan olemaan, niin silloin vain alaiselle jätetään tehtävät antamatta. Tai sitten jos kiusaaja pääsee esimerkiksi aliupseerikouluun, niin silloin hän voi sotilasarvon turvin räjäytellä pinkkoja sekä punkkia ja muutenkin alistaa toista esimiesaseman turvin.

https://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/koulukiusaajilla-uusi-kammottava-trendi-voisi-helposti-vieda-kiusatun-hengen/6477442

http://kirjabloggaus.blogspot.fi/

Comments

Popular posts from this blog

There is a suggestion that dark matter may have deformed another universe.

The researchers suggest that dark matter is the deformed dark universe. Or in the most exciting theories, dark matter is the dark universe inside our universe. In that theory dark matter is entangled with the visible material. That theory is taken from the multiverse theory. There our visible universe is one of many universes. The other universes can be invisible because their electrons and quarks are different sizes. And that thing makes those other universes invisible to us.  Another hypothesis is that the hypothetical other universes send radiation that radiation from our universe pushes away. Things like invisible 9th. planet causes ideas that maybe there is another universe in our universe. The thing that makes the mysterious dark matter interesting is that. The dark matter can form structures that can be similar to visible material. But those structures are not visible.  The multiverse theory is not new. The thing in that theory is that there are multiple universes at this moment

The neuroscientists get a new tool, the 1400 terabyte model of human brains.

"Six layers of excitatory neurons color-coded by depth. Credit: Google Research and Lichtman Lab" (SciteechDaily, Harvard and Google Neuroscience Breakthrough: Intricately Detailed 1,400 Terabyte 3D Brain Map) Harvard and Google created the first comprehensive model of human brains. The new computer model consists of 1400 terabytes of data. That thing would be the model. That consists comprehensive dataset about axons and their connections. And that model is the path to the new models or the human brain's digital twins.  The digital twin of human brains can mean the AI-based digital model. That consists of data about the blood vessels and neural connections. However, the more advanced models can simulate electric and chemical interactions in the human brain.  This project was impossible without AI. That can collect the dataset for that model. The human brain is one of the most complicated structures and interactions between neurotransmitters, axons, and the electrochemica

Nano-acoustic systems make new types of acoustic observation systems possible.

' Acoustic diamonds are a new tool in acoustics.  Another way to make very accurate soundwaves is to take a frame of 2D materials like graphene square there is a hole. And then electrons or laser beams can make that structure resonate. Another way is to use the electromagnetic field that resonates with the frame and turns electromagnetic energy into an oscillation in the frame.  Nano-acoustic systems can be the next tool for researching the human body. The new sound-wave-based systems make it possible to see individual cells. Those soundwave-based systems or nano-sonars are tools that can have bigger accuracy. Than ever before. The nano-sonar can use nanodiamonds or nanotubes as so-called nano-LRAD systems that send coherent sound waves to the target. In nanotube-based systems, the nanotube can be in the nanodiamond.  The term acoustic diamond means a diamond whose system oscillates. The system can create oscillation sending acoustic or electromagnetic waves to the diamond. Diamond