Skip to main content

Aikamatkailua sekä hiukkaskiihdyttimiä

Hadron-kiihdytin

Taas on tullut eteen päivä, jolloin mietin sitä paljon puhuttua ajassa matkustamista, mikä liittyy Einsteinin suhteellisuusteorian ajan hidastumiseen. Itse uskon että tuollainen kone olisi ehkä mahdollista rakentaa jo nykyään, vaikka siihen tuskin kukaan oikeasti uskaltaa astua, ja tuo matka ajassa olisi hyvin riskialtis toimenpide, johon käytetään CERN:n “Hadron”-kiihdyttimen kaltaista laitetta, niin että aikakone laitetaan kiertämään tuota kiihdytin-rengasta sellaisella nopeudella, että se saavuttaa ehkä 97-99,9 prosenttia valon nopeudesta, jolloin aika sen sisällä hidastuu. Tuo itse aikakone olisi ikään kuin jättimäinen teräksestä tehty pilleri, johon yksi tai kaksi astronauttia menee sisään, ja sitten kiihdytin-rengas käynnistetään.

Tällainen laite olisi siis se, mikä esitellään joskus SciFi-kirjallisuudessa tai "Timecopin kaltaisissa elokuvissa, mutta ennen kuin mitään miehiä lähetetään tuonne kauas tulevaisuuteen, niin sitä ennen pitää tuota tekniikkaa kokeilla, ja silloin voidaan käyttää hyvin pieniä nanoteknologiaan perustuvia luotaimia, jotka sitten kiskaistaan takaisin singulaarin lävitse. Ne tietenkin varustetaan tässä hypoteettisessa kokeessa  sellaisilla viestivälineillä, että ne voivat kommunikoida singulaarin lävitse, ennen putoamistaan lattialle toisella puolella mustaa aukkoa.

Ja nuo laitteet sitten havainnoivat ympäristöään esimerkiksi niiden sisällä olevien kameroiden avulla, joilla saadaan sitten kuvia välitettyä tuosta kuvitteellisesta muutaman sekunnin kestävältä matkalta tulevaisuuteen.  Syy miksi itse suuntaisin tämän matkan kohti tulevaisuutta, johtuu siitä että tulevaisuudesta me voisimme saada käyttöömme tekniikkaa, jota emme muuten saisi käsiimme. Mutta tietenkin tämä kaikki on vain pohdintaa, ja jos tuollaista matkaa aletaan toteuttaa oikeasti, niin silloin on vaarana se, että tuo väline sitten osuu valtavalle nopeudella kiihdyttimen seinään.

Jos kaikki menee tässä teoreettisessa mietinnässä  hyvin, niin Hadron onnistuisi kiihdyttämään kappaleen tyhjiössä noin 99 prosenttiin valon nopeudesta, jonka jälkeen kiihdyttimeen ohjataan väliainetta. Tuo vaiheen tarkoitus olisi sitten sellainen, että kun valo siirtyy kulkemaan väliaineessa, niin se hidastuu, jolloin voisi käydä niin, että tuo jättimäinen teräspilleri sitten ylittäisi valon nopeuden. Tuota ylitystä kutsutaan rajapinta-ilmiöksi, ja se on havaittavissa tilanteessa, missä neutriino saapuu ilmaisimeen, joka on täytetty erittäin puhtaalla vedellä. Ja kun tuo hiukkanen osuu veden pintaan, niin se lähettää sekunnin murto-osan kestävän sinisen valon shokkiaallon, mikä johtuu siitä, että neutriino hidastuu osuessaan veteen.

Tuo hidastuminen ei kuitenkaan tapahdu ikään kuin välittömästi, vaan koska neutriino on ikään kuin valtavalla nopeudella etenevä elektroni, niin siksi tuossa rajapinnassa kyseinen hiukkanen ylittää valon nopeuden erittäin lyhyeksi ajaksi. Tuollainen ilmiö voitaisiin sitten luoda myös CERN:iin, jossa tuohon kiihdyttimeen voidaan pudottaa vesiseinämä, joka aiheuttaisi saman ilmiön, kuin tuo vesiastia, mitä käytetään normaalisti neutriinojen havaitsemiseen. Kuitenkin tuossa testissä on omat huonot puolensa, koska jos tämä toimenpide menee vikaan, niin alus törmää silloin lähes 99 prosentilla valon nopeudesta johonkin kiinteää objektia vastaavaan pintaan, jolloin seurauksena on räjähdys mikä voisi tuhota ainakin suuren osan Eurooppaa.

Se mitä pitäisi tapahtua olisi se, että tuo alus ylittäisi valon nopeuden, ja syöksyisi neljänteen ulottuvuuteen, mutta kuitenkin tuo toimenpide on varmasti hyvin riskialtis. Joten sen takia tämä kirjoitelma on vain teoreettinen pohdinta tuollaisen kiihdyttimen käytöstä mahdollisessa aikamatkailussa, joka kuitenkin on hyvin riskialtis muutenkin.

Vaikka kiihdyttimeen luotu vesiseinä olisi niin harva, että tuo alus sitten lävistäisi sen, niin tietenkin hidastuvuus sen sisällä voisi olla hyvin voimakas. Tuolloin kyseinen seinä olisi vain molekyylin paksuinen, jotta se voisi muodostaa tuollaisen rajapinnan, missä valonnopeus olisi mahdollista ylittää. Se olisi siis oikeastaan hybridirajapinta, jossa magneettikentän ja tuollaisen ohuen vesiseinän yhteisellä vaikutuksella luodaan singulaari eli sähkömagneettinen musta aukko. Tuo singulaari olisi siis vesiputouksen takana, jolloin se lisäisi aluksen nopeutta sen törmätessä veteen. Tietenkin tuota hyppyä auttaisi kiihdyttimen valtavan voimakas magneettikenttä, mikä auttaa singulaarin muodostumisessa. Jos koe taas menisi mönkään, niin silloin tuo törmäysenergia aiheuttaa valtavia tuhoja pitkin mannerta.

Mutta kun puhutaan aluksen matkan onnistumisesta, niin jos se pääsee matkustamaan ajassa, niin silloin tietenkin sen palauttaminen takaisin olisi hyvin vaikeaa. Jos taas puhutaan kiväärin luodin kokoisista nanoteknologiaan perustuvasta luotaimesta, joka lähetetään tulevaisuuteen tuollaisen seinämän tai singulariteetin kautta, ja joka voitaisiin sitten vetäistä takaisin jollain narulla, niin nuo välineet voisivat hankkia paljon tietoja tulevaisuuden tekniikasta.

Mutta matka ajassa kestäisi kuitenkin vain muutamia sekunteja kerrallaan, ja jotta laite voisi sitten havainnoida ympäristöään, niin sen pitäisi päästä paikkaan, missä se kohtaisi normaalin maapallon ihmisen ympäristön. Jos aikamatka tapahtuisi sitten tuolla kiihdyttimessä, niin silloin nuo ehkä pientä ampullia muistuttavat laitteet saisivat kuvattua vain kiihdyttimen sisäosia, elleivät ne matkusta ajassa niin pitkälle, että tuota kiihdytintä ei enää ole.


Tai sitten sen pitäisi kommunikoida tulevaisuuden tiedemiesten kanssa, jotta he näyttäisivät tuolle pienelle alukselle esimerkiksi omien tietokoneiden ruutuja tai jotain teknisiä piirustuksia, joista voisi olla hyötyä meidän ajassamme oleville ihmisille. Tuollaiset nanotekniologiaan perustuvat luotaimet siis ikään kuin käytetään singulaarin tuolla puolen ja kiskaistaan takaisin tuolta matkalta.

Comments

Popular posts from this blog

Antigravity will be the greatest thing. That we have ever created.

"Artistic depiction of a fictional anti-gravity vehicle" (Wikipedia, Anti-gravity) Sometimes, if the airships have the same lifting power as the weight of the airship.  It can act like some “antigravity system”. Those systems are based on lighter-than-air gas or hot air. The system can have a helium tank. And the hot-air section whose temperature can be adjusted using microwaves or particles that lasers warm. Those systems are faster to control than some gas flames. This makes it possible. To adjust the lifting power.  If a thing like a balloon has the same lifting power as its weight, the balloon can be lifted to a certain point and altitude. And the balloon stands at that point until something moves it. That kind of thing can make an impression. On the antigravity systems. Modern airships. Like Lockheed-Martin P-791 can look. Like a “UFO”. The system can use systems to move the craft. Or maybe those ion systems are used for plasma stealth systems, if those airships' mis...

The first test flight of X-59 QueSST

The X-59 QueSST (Quiet Supersonic Technology) demonstrator is the next generation of aircraft design. The QueSST technology means. The aircraft creates a gentler sonic boom. Because its wings are radically long and narrow delta wings, and its nose is also radically long, which makes the sonic pressure cone thinner. That technology makes the sonic boom quieter.  The QueSST technology in X-59 is a new and radical design. All of those systems are caricatures. And the final solutions might look far different than the prototypes. The QueSST technology is one of the things. That is planned to be used. It is used in military and civil applications. If that technology is successful. It can be used in manned and unmanned systems. But that requires more work.  The X-59 also uses fundamental technology. Where the pilot must not have windows. To see outside. The camera and other sensors replace traditional windows. And that can be useful in more advanced aircraft that operate at hypersoni...

The theory about paralleled universes

http://crisisofdemocracticstates.blogspot.fi/p/the-theory-about-paralleled-universes.html Kimmo Huosionmaa There is the quite unknown theory about paralleled universes. In this theory, there is not a single universe. Universes are like pearls in the pearl necklace, and there could be the connection between those universes. The connection to other universes would make possible the channel what is forming when the black hole would make the gravity tunnel to another universe. And in the paralleled universe theory, there could be millions of universes in the line, and this is also known as "Multiverse-theory". This theory was established when the galaxy-groups were noticed by astronomers. In that time were noticed that there are so-called super-groups of the galaxy, and those super-groups, where we're so much galaxy that galaxy involved stars made some cosmologists think that maybe there is also groups of universes in the emptiness. This kind of structures is so enormo...