Skip to main content

Mitä varten mahdollinen extraterrastriaalinen UFO olisi vaarallinen tutkimuskohde?



Tässä en ota kantaa siihen, että onko Roswellin tapaus totta, mutta toisaalta tekstissä on tarkoitus pohtia tilannetta, missä ihmiskunta saisi haltuunsa UFO:n.Jos mietitään tilannetta, että maapallolle laskeutuisi oikeasti vieraan sivilisaation valmistama avaruusalus, ja sen haltuunotto onnistuisi, niin silloin tietenkin me olisimme samalla erittäin suuressa vaarassa riippumatta siitä olisiko haltuunotto tapahtunut niin, että humanoidi olisi sille myötämielinen vai tapahtuisiko tuo kuvitteellinen UFO:n hankkiminen sitten väkisin.

Ihminen on kauan yrittänyt mallintaa tuollaista alusta, ja siitä mahdollisesti tulevia säteitä, joiden varassa alus leijuisi on ajateltu olevan jonkinlaisia aktiivisia lasersäteeseen perustuvia altimetreja, jollaisia käytetään jossain taisteluhelikoptereissa. Nuo aktiiviset korkeus-mittauslaitteet perustuvat siihen, että laserin avulla mitataan koneen todellista etäisyyttä maanpinnasta, ja ne mahdollistavat kehittyneen autopilotin avulla lentämisen siten, että kone pitää aina tietyn etäisyyden pinnasta, jonka päällä kone lentää. Ja älykäs automatiikka sitten estää lentäjää lentämästä konetta liian alas.

Mikäli  humanoidi esimerkiksi haluaisi myydä oman aluksensa meille, niin tietenkin hänen pitää osoittaa omistus-oikeutensa tuohon välineeseen, koska saattaisi olla niin, että hänkin on sen varastanut, jolloin hän ei ehkä tiedä edes sitä, miten tuo väline tuottaa energiaa. Tätä tilannetta voidaan verrata esimerkiksi autolla ajoon. Se että ihminen osaa ajaa autoa ja painaa kaasupoljinta, niin hän ei kuitenkaan tiedä sitä, mitä auton moottorissa tapahtuu kun kierrokset lisääntyvät.

Kaasupolkimesta puheenollen olen joskus miettinyt, että miksi muuten suihkuhävittäjässä ei ole kaasupoljinta sellaista tilannetta ajatellen, että lentäjän pitää käyttää molempia käsiää johonkin muuhun. Eli keskittyä esimerkiksi lentämiseen sekä samanaikaiseen ECM-järjestelmien hallintaan. Tuolloin olisi ehkä hyvä siirtää kaasuvivun käyttö jalalle, jotta lentäjä voisi sitten hoitaa konsoleita molemmin käsin.

Mutta tämän ratkaisun toimivuudesta en tiedä.  Tällaisessa tilanteessa kyseinen alus voisi olla hyvin vaarallinen koko ihmiskunnalle, koska tuo olio, joka sen tänne toisi saattaisi olla tietämätön sen toimintaperiaatteista. Humanoidi saattaisi ehkä olla pelkkä aluksen käyttäjä, joka ei sen toiminnasta muuten ole tietoinen.

Tuolloin hän vain saattaa olla joku napinpainaja, ja jos alus sitten on varustettu kehittyneellä tekoälyllä, niin silloin tietenkin voi olla niin, että koko lennon aikana painetaan vain yhtä nappia. Tällä skenaariolla tarkoitan sitä, että tuo alus saattaisi oikeastaan olla sellainen, että se lentää koko tehtävänsä autopilotilla, ja kaikki sen sisällä olevat oliot olisivat vain matkustajia. Kyseinen alus olisi siis oikeastaan miehitetty versio esimerkiksi Venäjän Progress-rahtialuksesta, joka lentää lentonsa täysin automaattisesti. Ja jos tuo rahtialus varustetaan istuimilla sekä lämpökilvellä, niin silloin tuo lento voisi tapahtua niin, että kosmonautti vain istuisi aluksessa, kun automatiikka suorittaa koko lennon, ilman että miehistön täytyy tehdä muuta kuin katsella ulos ikkunoista.

Jos kuvitteellisen UFO.n kanssa kävisi niin, että sen miehistö olisi vain matkustajina, niin tuolloin kyseinen alus voisi olla ollut vailla huoltoa jopa satojen vuosien ajan, ja sitten saattaisi käydä niin, että esimerkiksi sen moottorin mahdollinen antimateria-lataus pääsee ilmakehään, mikä toisi sitten lopun omalle planeetallemme. Uskoisin että tuollainen alus saattaisi käyttää antimateriaa polttoaineenaan, koska se on tehokkain tunnetuista energianlähteistä, ja jos sen muoto on kiekkomainen, niin tuota antimateriaa voidaan valmistaa sen rungossa olevalla syklotroni-kiihdyttimellä. Ja jos tuossa kiihdyttimessä on reikä, tai antimateria pääsee koskettamaan aluksen seinää, niin silloin tuloksena saattaa olla maailmanloppu.

Mutta toisaalta tuollainen alus voisi olla hyvin vaarallinen myös sitä tutkivalle miehistölle. Näet jos kyseessä on tutkimusalus, joka on varustettu syväjäädytys-sarkofageilla, jotka on nostettu sen keskellä olevalle tasolle, niin silloin aluksen sisään menevä henkilö on erittäin suuressa vaarassa. Jos aluksen miehistöä suojellaan pyörivällä tasolla, niin silloin voi käydä niin, että jos henkilö astuu väärään kohtaan, niin silloin keskikorokkeen ympärillä oleva lattia alkaa pyöriä, ja seurauksena voisi olla murskautuminen. Tai sitten jos mietitään tilannetta, missä aluksen sisään menevillä henkilöillä alkaa pään sisällä tuntua painetta, niin voidaan ajatella, että alus olisi ehkä sitten varustettu kosmisella varashälyttimellä.

Tuolloin sen sisään menevät henkilöt voisivat joutua voimakkaaseen mikroaalto-kenttään, joka sitten saa aikaan sen, että heidän päänsä räjähtää kappaleiksi. Kun me sitten menisimme tuollaiseen kuvitteelliseen UFO:oon, niin silloin tietenkin astuisimme alukseen, jonka valmistajilla olisi täysin meistä poikkeava kulttuuri. Ja sen takia tuollaisen aluksen kanssa pitää olla varovainen. Se voisi olla todellisuudessa luotain, joka hakee maasta näytteitä, ja lähtee sitten takaisin “kotiin”. Ja silloin sitä tutkiva henkilökunta voisi vahingossa lähteä aluksen mukana kohti toista tähteä. Mikäli alus olisi muuten tyhjä, niin silloin kyseessä voisi olla luotain, joka toimii tehokkaan tekoälyn ohjaamana.

Mutta jos kyseisen aluksen keskikorokkeella on esimerkiksi sarkofageja, niin silloin voisi käydä niin, että sen tietokone olisi sellainen, että kuvitteelliset humanoidit kytkisivät aivonsa yhteen EEG-laitteen avulla, ja alusta lennettäisiin suoraan aivokuorelta lähtevien signaalien avulla. Tuollainen ohjaus antaisi valtavan edun esimerkiksi ohjaussauvaan nähden, koska tuolloin aluksen lentäjä voidaan jäädyttää absoluuttiseen nollapisteeseen, ja hänen aivojaan käyttää tietokoneena, mutta sitä että toimisiko tuo oikeasti en tiedä.

Kuitenkin vaikka lentäjät olisivat täysin valveilla, niin silloin heidän ei tarvitsisi liikkua ollenkaan, mikä vähentää sitten energian sekä sitä kautta ravinnon kulutusta. Aivokuori-stimulaatio voisi  antaa tuolle oliolle tarvittavat virikkeet, jotta sen matka ei kävisi liian pitkäksi. Mutta noiden sarkofagien avulla voitaisiin miehistö turvata tehokkaasti siten, että aluksen sisäosat päästetään tyhjäksi kaasuista, jolloin sen sisällä ei mikään tunnettu eliö voisi elää. Tai tarkemmin ottaen aluksen sisäosat imetään tyhjiöpumpuilla tyhjiksi, jotta kaasua ei pääsisi avaruuteen.


Kyseinen ratkaisu suojelisi miehistöä tehokkaasti esimerkiksi alukseen päässeiltä örkeiltä, jotka menehtyisivät tyhjiössä. Tuon kuvitteellisen aluksen steriloiminen olisi myös helppoa, jos sen sisätilojen lämpötila lasketaan absoluuttiseen nollapisteeseen, ja sitten kun tuo toimenpide suoritetaan, niin sen sisätilat iskukuumennetaan, niin että kaikki sen sisällä olevat organismit räjähtävät kappaleiksi. Eli tuo takia nämä kuvitteelliset toiselta planeetalta tulevat olisivat varmaan erittäin vaarallinen, mutta samalla kiehtova tutkimuskohde.

Comments

Popular posts from this blog

Antigravity will be the greatest thing. That we have ever created.

"Artistic depiction of a fictional anti-gravity vehicle" (Wikipedia, Anti-gravity) Sometimes, if the airships have the same lifting power as the weight of the airship.  It can act like some “antigravity system”. Those systems are based on lighter-than-air gas or hot air. The system can have a helium tank. And the hot-air section whose temperature can be adjusted using microwaves or particles that lasers warm. Those systems are faster to control than some gas flames. This makes it possible. To adjust the lifting power.  If a thing like a balloon has the same lifting power as its weight, the balloon can be lifted to a certain point and altitude. And the balloon stands at that point until something moves it. That kind of thing can make an impression. On the antigravity systems. Modern airships. Like Lockheed-Martin P-791 can look. Like a “UFO”. The system can use systems to move the craft. Or maybe those ion systems are used for plasma stealth systems, if those airships' mis...

The first test flight of X-59 QueSST

The X-59 QueSST (Quiet Supersonic Technology) demonstrator is the next generation of aircraft design. The QueSST technology means. The aircraft creates a gentler sonic boom. Because its wings are radically long and narrow delta wings, and its nose is also radically long, which makes the sonic pressure cone thinner. That technology makes the sonic boom quieter.  The QueSST technology in X-59 is a new and radical design. All of those systems are caricatures. And the final solutions might look far different than the prototypes. The QueSST technology is one of the things. That is planned to be used. It is used in military and civil applications. If that technology is successful. It can be used in manned and unmanned systems. But that requires more work.  The X-59 also uses fundamental technology. Where the pilot must not have windows. To see outside. The camera and other sensors replace traditional windows. And that can be useful in more advanced aircraft that operate at hypersoni...

The theory about paralleled universes

http://crisisofdemocracticstates.blogspot.fi/p/the-theory-about-paralleled-universes.html Kimmo Huosionmaa There is the quite unknown theory about paralleled universes. In this theory, there is not a single universe. Universes are like pearls in the pearl necklace, and there could be the connection between those universes. The connection to other universes would make possible the channel what is forming when the black hole would make the gravity tunnel to another universe. And in the paralleled universe theory, there could be millions of universes in the line, and this is also known as "Multiverse-theory". This theory was established when the galaxy-groups were noticed by astronomers. In that time were noticed that there are so-called super-groups of the galaxy, and those super-groups, where we're so much galaxy that galaxy involved stars made some cosmologists think that maybe there is also groups of universes in the emptiness. This kind of structures is so enormo...