Skip to main content

Mitä varten mahdollinen extraterrastriaalinen UFO olisi vaarallinen tutkimuskohde?



Tässä en ota kantaa siihen, että onko Roswellin tapaus totta, mutta toisaalta tekstissä on tarkoitus pohtia tilannetta, missä ihmiskunta saisi haltuunsa UFO:n.Jos mietitään tilannetta, että maapallolle laskeutuisi oikeasti vieraan sivilisaation valmistama avaruusalus, ja sen haltuunotto onnistuisi, niin silloin tietenkin me olisimme samalla erittäin suuressa vaarassa riippumatta siitä olisiko haltuunotto tapahtunut niin, että humanoidi olisi sille myötämielinen vai tapahtuisiko tuo kuvitteellinen UFO:n hankkiminen sitten väkisin.

Ihminen on kauan yrittänyt mallintaa tuollaista alusta, ja siitä mahdollisesti tulevia säteitä, joiden varassa alus leijuisi on ajateltu olevan jonkinlaisia aktiivisia lasersäteeseen perustuvia altimetreja, jollaisia käytetään jossain taisteluhelikoptereissa. Nuo aktiiviset korkeus-mittauslaitteet perustuvat siihen, että laserin avulla mitataan koneen todellista etäisyyttä maanpinnasta, ja ne mahdollistavat kehittyneen autopilotin avulla lentämisen siten, että kone pitää aina tietyn etäisyyden pinnasta, jonka päällä kone lentää. Ja älykäs automatiikka sitten estää lentäjää lentämästä konetta liian alas.

Mikäli  humanoidi esimerkiksi haluaisi myydä oman aluksensa meille, niin tietenkin hänen pitää osoittaa omistus-oikeutensa tuohon välineeseen, koska saattaisi olla niin, että hänkin on sen varastanut, jolloin hän ei ehkä tiedä edes sitä, miten tuo väline tuottaa energiaa. Tätä tilannetta voidaan verrata esimerkiksi autolla ajoon. Se että ihminen osaa ajaa autoa ja painaa kaasupoljinta, niin hän ei kuitenkaan tiedä sitä, mitä auton moottorissa tapahtuu kun kierrokset lisääntyvät.

Kaasupolkimesta puheenollen olen joskus miettinyt, että miksi muuten suihkuhävittäjässä ei ole kaasupoljinta sellaista tilannetta ajatellen, että lentäjän pitää käyttää molempia käsiää johonkin muuhun. Eli keskittyä esimerkiksi lentämiseen sekä samanaikaiseen ECM-järjestelmien hallintaan. Tuolloin olisi ehkä hyvä siirtää kaasuvivun käyttö jalalle, jotta lentäjä voisi sitten hoitaa konsoleita molemmin käsin.

Mutta tämän ratkaisun toimivuudesta en tiedä.  Tällaisessa tilanteessa kyseinen alus voisi olla hyvin vaarallinen koko ihmiskunnalle, koska tuo olio, joka sen tänne toisi saattaisi olla tietämätön sen toimintaperiaatteista. Humanoidi saattaisi ehkä olla pelkkä aluksen käyttäjä, joka ei sen toiminnasta muuten ole tietoinen.

Tuolloin hän vain saattaa olla joku napinpainaja, ja jos alus sitten on varustettu kehittyneellä tekoälyllä, niin silloin tietenkin voi olla niin, että koko lennon aikana painetaan vain yhtä nappia. Tällä skenaariolla tarkoitan sitä, että tuo alus saattaisi oikeastaan olla sellainen, että se lentää koko tehtävänsä autopilotilla, ja kaikki sen sisällä olevat oliot olisivat vain matkustajia. Kyseinen alus olisi siis oikeastaan miehitetty versio esimerkiksi Venäjän Progress-rahtialuksesta, joka lentää lentonsa täysin automaattisesti. Ja jos tuo rahtialus varustetaan istuimilla sekä lämpökilvellä, niin silloin tuo lento voisi tapahtua niin, että kosmonautti vain istuisi aluksessa, kun automatiikka suorittaa koko lennon, ilman että miehistön täytyy tehdä muuta kuin katsella ulos ikkunoista.

Jos kuvitteellisen UFO.n kanssa kävisi niin, että sen miehistö olisi vain matkustajina, niin tuolloin kyseinen alus voisi olla ollut vailla huoltoa jopa satojen vuosien ajan, ja sitten saattaisi käydä niin, että esimerkiksi sen moottorin mahdollinen antimateria-lataus pääsee ilmakehään, mikä toisi sitten lopun omalle planeetallemme. Uskoisin että tuollainen alus saattaisi käyttää antimateriaa polttoaineenaan, koska se on tehokkain tunnetuista energianlähteistä, ja jos sen muoto on kiekkomainen, niin tuota antimateriaa voidaan valmistaa sen rungossa olevalla syklotroni-kiihdyttimellä. Ja jos tuossa kiihdyttimessä on reikä, tai antimateria pääsee koskettamaan aluksen seinää, niin silloin tuloksena saattaa olla maailmanloppu.

Mutta toisaalta tuollainen alus voisi olla hyvin vaarallinen myös sitä tutkivalle miehistölle. Näet jos kyseessä on tutkimusalus, joka on varustettu syväjäädytys-sarkofageilla, jotka on nostettu sen keskellä olevalle tasolle, niin silloin aluksen sisään menevä henkilö on erittäin suuressa vaarassa. Jos aluksen miehistöä suojellaan pyörivällä tasolla, niin silloin voi käydä niin, että jos henkilö astuu väärään kohtaan, niin silloin keskikorokkeen ympärillä oleva lattia alkaa pyöriä, ja seurauksena voisi olla murskautuminen. Tai sitten jos mietitään tilannetta, missä aluksen sisään menevillä henkilöillä alkaa pään sisällä tuntua painetta, niin voidaan ajatella, että alus olisi ehkä sitten varustettu kosmisella varashälyttimellä.

Tuolloin sen sisään menevät henkilöt voisivat joutua voimakkaaseen mikroaalto-kenttään, joka sitten saa aikaan sen, että heidän päänsä räjähtää kappaleiksi. Kun me sitten menisimme tuollaiseen kuvitteelliseen UFO:oon, niin silloin tietenkin astuisimme alukseen, jonka valmistajilla olisi täysin meistä poikkeava kulttuuri. Ja sen takia tuollaisen aluksen kanssa pitää olla varovainen. Se voisi olla todellisuudessa luotain, joka hakee maasta näytteitä, ja lähtee sitten takaisin “kotiin”. Ja silloin sitä tutkiva henkilökunta voisi vahingossa lähteä aluksen mukana kohti toista tähteä. Mikäli alus olisi muuten tyhjä, niin silloin kyseessä voisi olla luotain, joka toimii tehokkaan tekoälyn ohjaamana.

Mutta jos kyseisen aluksen keskikorokkeella on esimerkiksi sarkofageja, niin silloin voisi käydä niin, että sen tietokone olisi sellainen, että kuvitteelliset humanoidit kytkisivät aivonsa yhteen EEG-laitteen avulla, ja alusta lennettäisiin suoraan aivokuorelta lähtevien signaalien avulla. Tuollainen ohjaus antaisi valtavan edun esimerkiksi ohjaussauvaan nähden, koska tuolloin aluksen lentäjä voidaan jäädyttää absoluuttiseen nollapisteeseen, ja hänen aivojaan käyttää tietokoneena, mutta sitä että toimisiko tuo oikeasti en tiedä.

Kuitenkin vaikka lentäjät olisivat täysin valveilla, niin silloin heidän ei tarvitsisi liikkua ollenkaan, mikä vähentää sitten energian sekä sitä kautta ravinnon kulutusta. Aivokuori-stimulaatio voisi  antaa tuolle oliolle tarvittavat virikkeet, jotta sen matka ei kävisi liian pitkäksi. Mutta noiden sarkofagien avulla voitaisiin miehistö turvata tehokkaasti siten, että aluksen sisäosat päästetään tyhjäksi kaasuista, jolloin sen sisällä ei mikään tunnettu eliö voisi elää. Tai tarkemmin ottaen aluksen sisäosat imetään tyhjiöpumpuilla tyhjiksi, jotta kaasua ei pääsisi avaruuteen.


Kyseinen ratkaisu suojelisi miehistöä tehokkaasti esimerkiksi alukseen päässeiltä örkeiltä, jotka menehtyisivät tyhjiössä. Tuon kuvitteellisen aluksen steriloiminen olisi myös helppoa, jos sen sisätilojen lämpötila lasketaan absoluuttiseen nollapisteeseen, ja sitten kun tuo toimenpide suoritetaan, niin sen sisätilat iskukuumennetaan, niin että kaikki sen sisällä olevat organismit räjähtävät kappaleiksi. Eli tuo takia nämä kuvitteelliset toiselta planeetalta tulevat olisivat varmaan erittäin vaarallinen, mutta samalla kiehtova tutkimuskohde.

Comments

Popular posts from this blog

New AI-based operating systems revolutionize drone technology.

"University of Missouri researchers are advancing drone autonomy using AI, focusing on navigation and environmental interaction without GPS reliance. Credit: SciTechDaily.com" (ScitechDaily, AI Unleashed: Revolutionizing Autonomous Drone Navigation) The GPS is an effective navigation system. But the problem is, how to operate that system when somebody jams it? The GPS is a problematic system. Its signal is quite easy to cut. And otherwise, if the enemy gets the GPS systems in their hands, they can get GPS frequencies. That helps to make the jammer algorithms against those drones. The simple GPS is a very vulnerable thing.  Done swarms are effective tools when researchers want to control large areas. The drone swarm's power base is in a non-centralized calculation methodology. In that model, drones share their CPU power with other swarm members. This structure allows us to drive complicated AI-based solutions. And in drone swarms, the swarm operates as an entirety. That ca

Hydrogen is one of the most promising aircraft fuels.

Aircraft can use hydrogen in fuel cells. Fuel cells can give electricity to the electric engines that rotate propellers. Or they can give electricity to electric jet engines. In electric jet engines. Electric arcs heat air, and the expansion of air or some propellant pushes aircraft forward. Or, the aircraft can use hydrogen in its turbines or some more exotic engines like ramjets. Aircraft companies like Airbus and some other aircraft manufacturers test hydrogen as the turbine fuel.  Hydrogen is one of the most interesting fuels for next-generation aircraft that travel faster than ever. Hydrogen fuel is the key element in the new scramjet and ramjet-driven aircraft. Futuristic hypersonic systems can reach speeds over Mach 20.  Today the safe top speed of those aircraft that use air-breathe hypersonic aircraft is about Mach 5-6.   Hydrogen is easy to get, and the way to produce hydrogen determines how ecological that fuel can be. The electrolytic systems require electricity, and electr

The neuroscientists get a new tool, the 1400 terabyte model of human brains.

"Six layers of excitatory neurons color-coded by depth. Credit: Google Research and Lichtman Lab" (SciteechDaily, Harvard and Google Neuroscience Breakthrough: Intricately Detailed 1,400 Terabyte 3D Brain Map) Harvard and Google created the first comprehensive model of human brains. The new computer model consists of 1400 terabytes of data. That thing would be the model. That consists comprehensive dataset about axons and their connections. And that model is the path to the new models or the human brain's digital twins.  The digital twin of human brains can mean the AI-based digital model. That consists of data about the blood vessels and neural connections. However, the more advanced models can simulate electric and chemical interactions in the human brain.  This project was impossible without AI. That can collect the dataset for that model. The human brain is one of the most complicated structures and interactions between neurotransmitters, axons, and the electrochemica