Skip to main content

"Die Glocke" eli salaperäinen "natsien UFO"


Kecksburgin kaupungissa Pennsylvaniassa vuonna 1965 tapahtuneiden outojen sähköilmiöiden taustaa ei olla koskaan selvitetty. Niiden epäillään kuitenkin johtuneen laitteesta, jota kutsutaan nimellä “The Bell”, “Nazi bell” tai “Die Glocke” ihan sen mukaan mitä kieltä tuosta asiasta puhuva henkilö sattui käyttämään. Tuo laite liittyy asiaan, jota kutsutaan salaperäisellä nimellä “Ufojen natsitausta”. Kun natsit alkoivat 1920 luvulla kehittää uuden sukupolven aseita, joilla he voittaisivat sodan, niin yksi projekti oli sellainen, että se olisi voinut kääntää Toisen Maailmansodan kukin, mikäli se vain olisi tuolloin ollut teknisesti mahdollinen. Kyseinen väline tunnetaan nimellä “Hönebru” tai “V-5”  ja sen kehittämisestä vastasi SS-E-IV eli “Ahnenerbe”.

Tämä lautasta muistuttava lentokone perustui hyvin radikaaliin ilmailuratkaisuun, joka oli sellainen VTOL-lentokone, mikä leijui ilmassa moottorien varassa. Eli sen alla oli moottorit, joilla säädettiin aluksen korkeutta maan pinnasta, ja sivuttaisesta liikkeestä vastasi koneen kylkiin säteittäin asennetut suihkumoottorit. Kuitenkin tuo laite koettiin aikoinaan turhan monimutkaiseksi toteuttaa, kun se vaati liikaa polttoainetta, jota kolmannessa valtakunnassa oli liian vähän. Kuitenkin tarinoiden mukaan SS-Obergruppenführer  Dr.Dipl.Ing Hans Kammler joka vastasi Saksan salaisista aseohjelmista sekä mm. keskitysleirien rakentamisesta oli aikeissa muuttaa tuon välineen vielä enemmän radikaaliksi, kuin mitä se oikeastaan oli. Tuossa “Kammlerin kellona” tunnetussa laitteessa oli rengasmainen ydinreaktori, jonka sisällä olevaa radioaktiivista ainetta voitiin pitää liikkeessä magneettikentän avulla, jotta se ei pääsisi polttamaan reaktorin kuoreen reikää.

Tuo väline lentäisi sarjaan asennettujen, toisiinsa nähden vastakkain pyörivien magneettien avulla luodun sähköisen tornadon varassa, ja kaikkein uskaliaimmat salaliittoteoreetikot ovat väittäneet tuota välinettä salaiseksi aikakoneeksi, jolla voidaan luoda singulariteetti. Kun pohditaan tätä “natsiyhteyttä”, niin se saattaa olla kuitenkin tekaistua, koska saattaa olla niin, että USA:n liittovaltio halusi ikään kuin eristää noissa ehkä vieläkin osittain salaisissa projekteissa työskentelevien henkilöiden yhteydet esimerkiksi Itäiseen Saksaan. Sekä salata esimerkiksi YB-40 “lentävän siiven” olemassaolon. Kun pohditaan sitä, että millainen laite voisi aiheuttaa tuollaisen salaperäisen sähköisen häiriön, niin tietenkin mieleen tulee heti tuollainen “Die Glocke”.

Kuitenkin tuo laite saattaa olla amerikkalaisten omaa tuotantoa, ja tietenkin se saatettiin nimetä saksankielisellä nimellä, jotta Neuvostoliiton vakoojia voitiin johtaa harhaan. Ja muistakaa että tuo “Die Glocke” on oikeastaan vain moottori, joka voidaan asentaa mihin tahansa lentokoneeseen normaalin suihkumoottorin paikalle. Yleensä tällaisten välineiden akilleen kantapää on ollut juuri voiman tuottoon käytettävä laite, joka on monesti saanut lentokoneinsinöörit lopettamaan tuollaisten välineiden suunnittelun. Eli ainoa tunnettu väline, millä tarvittava korkeajännitteinen sähkövirta voidaan tuottaa on yleensä insinöörien mielestä ydinreaktori.

Kuitenkin Nicola Tesla-niminen mies kehitti aikoinaan loistavan välineen nimeltään “Vanderbiltin koje”, jolla hän ajatteli siirtää sähköä ilman läpi ilman johtoja. Kuten kaikki varmaan arvaavat, niin tuo vanderbiltin koje oli oikeastaan vain supertehokas radio, joka siirsi niin suuritehoisia radioaaltoja ilman läpi, että niillä olisi voinut korvata sähkökaapelit. Kuitenkin tuo projekti sitten kuivui kokoon, koska tuo väline alkoi kehittää ympärilleen plasmaa. Vanderbilt-koje on kaikessa yksinkertaisuudessaan metalliesine, joka on nostettu korkean puusta kyhätyn tornin päälle, ja tuo torni sitten estää tuota metalliesinettä purkamasta siihen syötettyä sähkövirtaa maahan, jolloin sitten se alkaa lähettää voimakkaita radio pulsseja pitkin Maan ilmakehää.

Kun pohditaan tämän  välineen hyödyntämistä juuri  elektrodynaamisessa lentämisessä, niin radioteleskoopeilla saadaan aikaan niin kova sähkövirta, että tuollainen laite voisi silloin lentää tuollaisen voimakkaan radio-aallon avulla. Eli noin voidaan sitten ratkaista ilma-aluksen sähköntuottoon liittyvät ongelmat.  Mutta kun puhutaan esimerkiksi noista salaperäisistä natsiyhteyksistä sekä näihin asioihin liittyvistä salailuista, niin itse olen joskus miettinyt sitä, että salasiko tuolloin liittovaltio sen, että sillä oli hallussaan esimerkiksi STEALTH-teknologiaa.

Kun mietitään sitä, että esimerkiksi tuollainen “Die Glocke” voidaan asentaa mihin tahansa lentokoneeseen, ja sen yhteyttä WARP-alukseen, jolla voidaan päästä todella lähelle valon nopeutta, niin silloin tietenkin monille tulee mieleen melko pieni avaruusalus. Vaikka ihmiset eivät tätä asiaa ehkä usko, niin tietenkin myös yhden hengen aluksella voidaan lentää toiseen aurinkokuntaan. Tuolloin aluksen ohjaamo täytyy vain varustaa sellaisella talviuni kammiolla, missä ihminen jäädytetään absoluuttisen  nollapisteen lämpötilaan, jotta hän ei vanhenisi ollenkaan tuolla matkalla.



Eli tätä taustaa vasten esimerkiksi kuuluisan Star Wars-elokuvan  kuvitteelliset “X-siivet” voisivat teoriassa oikeasti toimia myös tähtien välisinä aluksina, jos ne olisivat olemassa. Kuitenkin tuollaisen pienen WARP-aluksen voimanlaitteena voisi toimia pieni ydinreaktori joka olisi ehkä panostettu jollain keinotekoisella alkuaineella kuten Einsteiniumilla, jonka nimeä käytän siksi, että se on helppo kirjoittaa. Mutta voisin olla aivan varma siitä, että nämä ajatukset ovat puhdasta teoriaa.

Comments

Popular posts from this blog

New AI-based operating systems revolutionize drone technology.

"University of Missouri researchers are advancing drone autonomy using AI, focusing on navigation and environmental interaction without GPS reliance. Credit: SciTechDaily.com" (ScitechDaily, AI Unleashed: Revolutionizing Autonomous Drone Navigation) The GPS is an effective navigation system. But the problem is, how to operate that system when somebody jams it? The GPS is a problematic system. Its signal is quite easy to cut. And otherwise, if the enemy gets the GPS systems in their hands, they can get GPS frequencies. That helps to make the jammer algorithms against those drones. The simple GPS is a very vulnerable thing.  Done swarms are effective tools when researchers want to control large areas. The drone swarm's power base is in a non-centralized calculation methodology. In that model, drones share their CPU power with other swarm members. This structure allows us to drive complicated AI-based solutions. And in drone swarms, the swarm operates as an entirety. That ca

Hydrogen is one of the most promising aircraft fuels.

Aircraft can use hydrogen in fuel cells. Fuel cells can give electricity to the electric engines that rotate propellers. Or they can give electricity to electric jet engines. In electric jet engines. Electric arcs heat air, and the expansion of air or some propellant pushes aircraft forward. Or, the aircraft can use hydrogen in its turbines or some more exotic engines like ramjets. Aircraft companies like Airbus and some other aircraft manufacturers test hydrogen as the turbine fuel.  Hydrogen is one of the most interesting fuels for next-generation aircraft that travel faster than ever. Hydrogen fuel is the key element in the new scramjet and ramjet-driven aircraft. Futuristic hypersonic systems can reach speeds over Mach 20.  Today the safe top speed of those aircraft that use air-breathe hypersonic aircraft is about Mach 5-6.   Hydrogen is easy to get, and the way to produce hydrogen determines how ecological that fuel can be. The electrolytic systems require electricity, and electr

The neuroscientists get a new tool, the 1400 terabyte model of human brains.

"Six layers of excitatory neurons color-coded by depth. Credit: Google Research and Lichtman Lab" (SciteechDaily, Harvard and Google Neuroscience Breakthrough: Intricately Detailed 1,400 Terabyte 3D Brain Map) Harvard and Google created the first comprehensive model of human brains. The new computer model consists of 1400 terabytes of data. That thing would be the model. That consists comprehensive dataset about axons and their connections. And that model is the path to the new models or the human brain's digital twins.  The digital twin of human brains can mean the AI-based digital model. That consists of data about the blood vessels and neural connections. However, the more advanced models can simulate electric and chemical interactions in the human brain.  This project was impossible without AI. That can collect the dataset for that model. The human brain is one of the most complicated structures and interactions between neurotransmitters, axons, and the electrochemica