Skip to main content

Nykyaikaisten partioveneiden ja maastoautojen tulivoima vastaa Toisen Maailmansodan aikaista taistelulaivaa

Patria AMV ampuu Hellfire-ohjuksen
testin yhteydessä
(Kuva I)

Nykyään pieniä sota-aluksia käytetään monissa maissa myös hyökkäyksiin suuria yksiköitä vastaan, ja varsinkin tehokkaat panssarintorjuntaohjukset aiheuttavat sen, että jopa Vietnamin sodasta tuttujen jokiveneiden tulivoima on erittäin suuri, ja varsinkin älykkäät aseet saavat aikaan sen, että niiden hyökkäyksissä on varmasti tehoa paljon enemmän kuin perinteisissä jokiveneissä. Ja sen takia näistä aseista pitää voida keskustella, koska tuollaisen Hellfire-ohjuksia sisältävän laatikon saa asennettua kaikkiin mahdollisiin ajoneuvoihin tai veneisiin. jolloin tietenkin niistä tulee todella tappavia aseita, joiden tuhovoima on erittäin suuri.


Kun tuollaista jokivenettä ajatellaan, niin se ei mikään kovin suuri ole, mutta asettamalla sen keulalle tai perään esimerkiksi Hellfire-ohjuksilla täytetty lavetti, jollainen on asennettu esimerkiksi moniin Panssariautoihin, niin silloin tuon jokiveneen tulivoima kasvaa todella suureksi. Noiden pitkän matkan raskaiden panssarintorjuntaohjusten osuessa esimerkiksi jonkun hävittäjän komentosiltaan tai ohjuslavettiin, niin silloin hävittäjä tuhoutuu melko varmasti tai ainakin se menettää komentosiltansa, ja kuvassa yksi (Kuva I) olevan laitteiston, joka on asennettu Patrian AMV-panssariauton päälle voidaan asentaa jokaiseen maailman jeeppiin tai kuorma-autoon sekä vaikka "Buster"-veneeseen.


Tuon takia edes pieniä sota-aluksia ei enää voida jättää "omaan arvoonsa", vaan niitä pitää torjua hyvin tarkasti. Ja tuollainen raskas ohjuspatteri voi sitten toimia yhteistyössä esimerkiksi pienten nanohelikopterien kanssa, joissa voi olla laserosoitin, jolla sitten nuo aseet suunnataan maaliinsa. Samoin nuo pienet helikopterit sitten voidaan varustaa myös konetuliaseilla kuten MAC-10 konepistooleilla, joilla sitten voidaan eliminoida haluttuja kohteita, jotka voivat olla esimerkiksi laivojen kansilla käveleviä miehiä tai tarkka-ampujia.


Nuo pienet tekoälyyn perustuvat taistelukoneet voivat olla sellaisia, että akkujen vähetessä ne palaavat aina noiden partioveneiden kannella oleviin latausasemiin, mutta tietenkin tällaiset pienet akkukäyttöiset helikopterit sitten voivat toimia myös viidakoihin tai muihin metsiin pudotettujen automaattisten latauspisteiden kautta. Nuo latauspisteet sitten voidaan pudottaa metsiin tai mihin tahansa operaatio-alueelle rypälepommien levityslaitteistolla, ja ne voidaan varustaa myös omilla sensoreilla sekä räjähdyspanoksilla, jolloin ne toimivat samalla älymiinoitteena. Noilla miinoilla voi olla myös samoja tehtäviä kuin maastoon pudotetuilla sensoreilla, eli ne lähettävät tietoja niiden lähellä tapahtuvasta toiminnasta keskukseen, jossa sitten päätetään kytketäänkö noiden aseiden tuho-optio, sen mukaan että näkevätkö ne aseistettuja henkilöitä vai siviilejä.


Eli niissä voi olla aurinkokennot, joilla tuo huippunykyaikainen miina sitten saa tarvitsemansa sähkövirran, ja näiden välineiden älytekniikka tietenkin tunnistaa esimerkiksi hyökkäysvaunut sekä aseelliset henkilöt, joita vastaan niillä voi olla esimerkiksi pieni ohjus, joka toimisi kuin vanhan "S"-miinan älykäs versio, ja samalla noiden miinojen elektroniikka tuhoutuu. Eli tuollainen älykäs miina voi olla sellainen, että se välittää tietonsa komentokeskukseen, joka sitten antaa luvan tulen avaukseen, mutta samalla se voisi toimia noiden nanohelikopterien lataus- ja tukiasemana.


YK on määrännyt jalkaväkimiinat käyttökieltoon tai ainakin sen toivomus olisi se, että noita aseita ei enää käytetä, mutta tuo ei koske tietenkään telamiinoja, jotka on tarkoitettu panssarintorjuntaan. Tuollainen uuden sukupolven telamiina sitten voisi toimia kuin ilmatyynyalus, joka ohjataan panssarivaunujen telaketjujen alle, tai jotka voidaan ohjata vihollisen tukikohtaan ja räjäyttää sen siellä, mikä sitten saa esimerkiksi bensiiniauton tai ammusvaraston tuhoutumaan täysin, jos tuo laite sitten ohjataan esimerkiksi ammusvarastoon tai polttoainetankin viereen.

https://pimeakronikka.blogspot.fi/

Comments

Popular posts from this blog

New AI-based operating systems revolutionize drone technology.

"University of Missouri researchers are advancing drone autonomy using AI, focusing on navigation and environmental interaction without GPS reliance. Credit: SciTechDaily.com" (ScitechDaily, AI Unleashed: Revolutionizing Autonomous Drone Navigation) The GPS is an effective navigation system. But the problem is, how to operate that system when somebody jams it? The GPS is a problematic system. Its signal is quite easy to cut. And otherwise, if the enemy gets the GPS systems in their hands, they can get GPS frequencies. That helps to make the jammer algorithms against those drones. The simple GPS is a very vulnerable thing.  Done swarms are effective tools when researchers want to control large areas. The drone swarm's power base is in a non-centralized calculation methodology. In that model, drones share their CPU power with other swarm members. This structure allows us to drive complicated AI-based solutions. And in drone swarms, the swarm operates as an entirety. That ca

Hydrogen is one of the most promising aircraft fuels.

Aircraft can use hydrogen in fuel cells. Fuel cells can give electricity to the electric engines that rotate propellers. Or they can give electricity to electric jet engines. In electric jet engines. Electric arcs heat air, and the expansion of air or some propellant pushes aircraft forward. Or, the aircraft can use hydrogen in its turbines or some more exotic engines like ramjets. Aircraft companies like Airbus and some other aircraft manufacturers test hydrogen as the turbine fuel.  Hydrogen is one of the most interesting fuels for next-generation aircraft that travel faster than ever. Hydrogen fuel is the key element in the new scramjet and ramjet-driven aircraft. Futuristic hypersonic systems can reach speeds over Mach 20.  Today the safe top speed of those aircraft that use air-breathe hypersonic aircraft is about Mach 5-6.   Hydrogen is easy to get, and the way to produce hydrogen determines how ecological that fuel can be. The electrolytic systems require electricity, and electr

The neuroscientists get a new tool, the 1400 terabyte model of human brains.

"Six layers of excitatory neurons color-coded by depth. Credit: Google Research and Lichtman Lab" (SciteechDaily, Harvard and Google Neuroscience Breakthrough: Intricately Detailed 1,400 Terabyte 3D Brain Map) Harvard and Google created the first comprehensive model of human brains. The new computer model consists of 1400 terabytes of data. That thing would be the model. That consists comprehensive dataset about axons and their connections. And that model is the path to the new models or the human brain's digital twins.  The digital twin of human brains can mean the AI-based digital model. That consists of data about the blood vessels and neural connections. However, the more advanced models can simulate electric and chemical interactions in the human brain.  This project was impossible without AI. That can collect the dataset for that model. The human brain is one of the most complicated structures and interactions between neurotransmitters, axons, and the electrochemica