Skip to main content

STEALTH-helikopeterien yleistyminen näkyy kaikkialla, ja erityisesti äänen tason aleneminen voi tehdä helikopterilla lentämisestä erittäin vaivatonta, mutta samalla se voi vaarantaa myös muita ilma-aluksia


Boeing-Sikorsky RAH-66 "Comanche"

STEALTH on siis tullut myös helikoptereihin, ja itse ihmettelen että miksi USA:n armeija luopui aikoinaan Boeing-Sikorsky RAH-66 "Comanche"-helikopterista, vaikka se olisi ollut loistava "kannibaali-helikopteri", mikä tarkoittaa helikopteria, joka on tarkoitettu tuhoamaan muita helikoptereita. RAH-66:n tehtävänä oli aikoinaan osoittaa kohteita muille helikoptereille, sekä hyökätä tarkoin määrättyjä taktisia kohteita, kuten radioasemia sekä rintaman lähellä olevia komentokeskuksia vastaan. Mutta samalla sen oli tarkoitus myös tuhota esimerkiksi MI-24 "HIND"-helikoptereita.

https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing%E2%80%93Sikorsky_RAH-66_Comanche

Tuo helikopteri oli siis "Stealth technology concept", jonka pohjalta on kehitetty uudemmat "Ghost Hawk"-stealth-helikopterit, joita käytettiin myös esimerkiksi Osama Bin Ladenia vastaan suunnatussa iskussa. Nuo uuden sukupolven STEALTH-helikopterit on varustettu erittäin pitkillä ja jäykillä roottorin lavoilla, joiden tarkoitus on antaa hyvä noste myös alhaisilla kierrosluvuilla, joten sen takia niiden äänet on saatu pidettyä hyvin alhaisina.



Itseasiassa joidenkin  helikopterien roottorien siivekkeet ovat sellaiset, että niiden päät voidaan vetää sisään, jotta nämä helikopterit voivat operoida ahtaammissa tiloissa, vaikka tuolloin niiden äänet muuttuvat hyvin koviksi.  Desibelimäärien alentaminen tietenkin tekee helikoptereista talojen tai kaupunkien asukkaille mukavia, joten tätä tekniikkaa kehitetään myös siviilihelikopterien tarpeisiin, jotta esimerkiksi kaupunkialueella toimivan yrityksen olisi sitten hyvä toimia, ja sen kalusto ei tuolloin häiritse muita ihmisiä.



Samoin helikopterien pinta on peitetty erityisillä nestekide-näytöillä, joiden tarkoitus on saada ne mukautumaan taustaansa täydellisesti. Tuolloin helikoptereissa oleva kamera näyttää niiden takana olevan maiseman, ja sitten tuo kone kykenee sulautumaan taustaansa todella hyvin, eli se on kuin kameleontti, jota ihmisen on erittäin vaikea havaita, kun ne saapuvat iskuun. Kun puhutaan helikopterien moottoreista, niin tietenkin turbiini on erittäin käyttökelpoinen väline, kun ajatellaan niiden voimanlaitteita. Mutta ongelmana tietenkin on se, että tuollainen STEALTH-helikopteri tietenkin herättää aina huomiota, kun se on jossain tukikohdassa. Joten sen takia puhutaan, että noissa laitteissa olisi käytetty esimerkiksi ydinvoimaa, jotta niiden lentoaika saadaan mahdollisimman pitkäksi. Tuolloin helikopterin roottoriin olisi johdettu reaktorin jäädyttimen vettä, jotta sen jäähdytys olisi mahdollisimman tehokasta.



Ja tietenkin noissa välineissä on aina apusuihkumoottorit, sekä sellainen kytkin, mikä saa niiden roottorit pyörimään vapaasti, jolloin kyseessä on autorotaatio-helikopteri, mistä käytetään nimeä "autogiro". Noiden STEALTH-helikopterien operaariot ovat todella arkaluonteisia sekä salaisia, joten ne on ilmeisesti varutettu myös laservalonheittimiin kiinnitetyillä stroboskoopeilla sekä ääni-aseilla, joiden tarkoitus on antaa niille "non leathal capasity", mikä tarkoittaa sitä, että noilla aseilla voidaan ihmiselle aiheuttaa epileptinen reaktio, ja hänen hermostonsa ikään kuin lukitaan, kuten esimerkiksi miekkavalaat tekevät saaliilleen, kun ne saalistavat. Eli nä suuntaavat saaliiseen niin kovan äänen, että se ei enää kykene toimimaan, ja sen takia ne ovat niin menestyksekäs laji. Tuo "ei tappava" kapasiteetti antaa noille helikoptereille kyvyn operoida huomaamatta lähes kaikissa maissa.

https://pimeakronikka.blogspot.fi/

Comments

Popular posts from this blog

Antigravity will be the greatest thing. That we have ever created.

"Artistic depiction of a fictional anti-gravity vehicle" (Wikipedia, Anti-gravity) Sometimes, if the airships have the same lifting power as the weight of the airship.  It can act like some “antigravity system”. Those systems are based on lighter-than-air gas or hot air. The system can have a helium tank. And the hot-air section whose temperature can be adjusted using microwaves or particles that lasers warm. Those systems are faster to control than some gas flames. This makes it possible. To adjust the lifting power.  If a thing like a balloon has the same lifting power as its weight, the balloon can be lifted to a certain point and altitude. And the balloon stands at that point until something moves it. That kind of thing can make an impression. On the antigravity systems. Modern airships. Like Lockheed-Martin P-791 can look. Like a “UFO”. The system can use systems to move the craft. Or maybe those ion systems are used for plasma stealth systems, if those airships' mis...

The first test flight of X-59 QueSST

The X-59 QueSST (Quiet Supersonic Technology) demonstrator is the next generation of aircraft design. The QueSST technology means. The aircraft creates a gentler sonic boom. Because its wings are radically long and narrow delta wings, and its nose is also radically long, which makes the sonic pressure cone thinner. That technology makes the sonic boom quieter.  The QueSST technology in X-59 is a new and radical design. All of those systems are caricatures. And the final solutions might look far different than the prototypes. The QueSST technology is one of the things. That is planned to be used. It is used in military and civil applications. If that technology is successful. It can be used in manned and unmanned systems. But that requires more work.  The X-59 also uses fundamental technology. Where the pilot must not have windows. To see outside. The camera and other sensors replace traditional windows. And that can be useful in more advanced aircraft that operate at hypersoni...

The theory about paralleled universes

http://crisisofdemocracticstates.blogspot.fi/p/the-theory-about-paralleled-universes.html Kimmo Huosionmaa There is the quite unknown theory about paralleled universes. In this theory, there is not a single universe. Universes are like pearls in the pearl necklace, and there could be the connection between those universes. The connection to other universes would make possible the channel what is forming when the black hole would make the gravity tunnel to another universe. And in the paralleled universe theory, there could be millions of universes in the line, and this is also known as "Multiverse-theory". This theory was established when the galaxy-groups were noticed by astronomers. In that time were noticed that there are so-called super-groups of the galaxy, and those super-groups, where we're so much galaxy that galaxy involved stars made some cosmologists think that maybe there is also groups of universes in the emptiness. This kind of structures is so enormo...