Skip to main content

Kirjoitelma sähkömagnetismista sekä Teslan työstä ja individualismista


Nikola Teslaa pidetään erittäin innovatiivisena sekä samalla ikävä kyllä hieman omituisena henkilönä, joka kehitti paljon erilaisia patenttiratkaisuja, jotka perustuivat hänen lempiaiheeseensa nimittäin sähkömagnetismiin. Hän keksi induktiomoottorin joka toimii samalla myös  sähkögeneraattorina sekä myös erään toisen laitteen, mikä mahdollistaa sähkön siirtämisen ilman läpi, kuten olen kirjoittanut. Sähkömoottorilla varustetusta torpedosta ei muuten nouse kuplavanaa, ja sen kyky muuttaa suuntaa ja nopeuttaan on aivan toinen, kuin mitä turbiinikäyttöisillä aseilla on.



Eli sähkömoottorilla varustettu torpedo voidaan pudottaa meren pohjaan, missä se sitten vaanii kohdettaan, ja kun sen tietokonepohjaiseen äänivertailuun perustuva  akustinen sensori havaitsee sopivan kohteen, niin torpedo syöksyy tuon laivan pohjaan. Tämä älykomponentella torpedo voi odottaa sopivaa kohdetta kuten lentotukialusta tai ohjussukellusvenettä  meren pohjassa, ja sitten iskeä sen pohjaan reiän.  Tai seurata jotain laivaa satamaan, ja iskeä siellä oleviin kohteisiin. Jos torpedo on varustettu RTG-laitteella eli Cesium-paristolla, niin se voi risteillä merellä vuosia, ja sitten jos käsky tulee, niin tämä ase voi iskeä satamaan ydinkärjellä.



Mutta kuitenkin joskus tuntuu siltä, että näitä suuria keksijöitä ei ehkä sittenkään ole ollut aivan siinä muodossa olemassa, kuin mitä me uskomme, vaan heidän nimiinsä on saatettu kuoleman jälkeen panna asioita, joita he eivät ole tehneet. Tämä koskee varsinkin sellaisia keksijöitä, jotka ovat kuolleet ilman perillisiä, jolloin valtio saattaa sitten suojella joitakin muita henkilöitä heidän kauttaan, ja myös rohkaista muita esittämään omia keksintöjään viranomaisille.



Tietenkin Tesla patentoi aikoinaan myös radio-ohjauslatteen, joka sitten varmasti kiinnosti myös eri maiden laivastoja, koska sen avulla voitiin rakentaa pienikokoinen ikään kuin veneen pienoismalli, joka sitten voitiin ohjata laivan kylkeen, ja räjäyttää siinä jolloin laivaan tulisi reikä. Mutta tietenkin Tesla tutki innokkaasti kapillaarivoimaa, eli hän kokeili myös letkun upottamista meren syvyyksiin, ja sen kautta imeytyvää vettä voitiin käyttää induktiogeneraattorin pyörittämiseen. Tuollainen laite voidaan asentaa mihin tahansa öljynporauslauttaan, ja sitten sen avulla voidaan elektrolyyttisesti hajottaa vettä vedyksi ja hapeksi, joka voidaan johtaa samoja putkia pitkin kuin mitä maakaasua kuljetetaan.



Eli tuo putki upotettiin syvänteeseen, ja sen kautta imeytyvä vesi ohjattiin turbiinin siiville, jotka pyörittivät indukitiomoottoria, joka siis toimii samalla induktiogeneraattorina. Tuolla tavoin Tesla saattoi saada sähkövirtaa omiin sähkömagnetismia koskeviin kokeisiin, missä tarvittiin korkea-jännitteistä sähkövirtaa, koska tuolloin viime vuosisadan alkuaikoina ei ollut voimavirtaa saatavilla. Kun puhutaan siitä, että Tesla oli hiukan omituinen, niin siksi häneen liitetään paljon tarinoita, joissa tuo mies olisi tehnyt lasipurkista sekä kananmunan sisuksista keinokohdun, missä hän olisi tehnyt alkioita koskevia kokeita, ja joidenkin ihmisten mielestä tuollaisella keinokohdulla voitaisiin ihmisiäkin kloonata.



Kloonaaminen on oikeastaan hyvin helppoa. Tarvitaan vain sellainen munasolu, mikä on juuri hedelmöitetty, ja sitten sen perimä imetään pois tumasta, ja tilalle ruiskutetaan kloonattavan olion DNA, mikä on eristetty esimerkiksi jostain iho- tai vastaavasta solusta. Sen jälkeen tuota DNA:ta vain monistetaan PCR-menetelmällä. Vaikka tämä osa kirjoituksesta on täydellistä spekulaatiota, niin yleisesti tiedossa on sellainen asia, että Tesla oli erittäin masentunut, ja hänellä piti olla hotellihuoneessaan kolme miestä estämässä hänen hyppynsä ikkunasta ulos.



Tuo mies asui useita vuosia eräässä New Yorkilaisessa hotellissa, ja tuolloin jo kysyttiin että kuka tuolle miehelle maksoi tästä asumisesta? Kun Tesla sitten teki esimerkiksi resonanssiin liittyviä kokeita missä hän kokeili pieniä kaiuttimia, joilla hän sai talon teräsrungon värähtelemään, niin se oli johtaa koko rakennuksen sortumiseen.



Sen jälkeen USA:n asevoimia epäiltiin tuon miehen työn rahoittajaksi, ja muutenkin tuo mies oli sen verran omituinen, että hänen sekä asevoimien välillä epäiltiin olevan paljon yhteisiä asioita. Tietenkin resonanssi-värähtelyyn liittyvät aseet varmasti kiinnostivat USA:n asevoimien johtoa, ja tarinoiden mukaan tuo resonanssiase, joka olisi laittanut talojen seinät värähtelemään olisi asetettu B-24 “Liberatoriin”, ja sen jälkeen tuossa koneessa olisi ollut vielä mikroaaltosätelijä, jonka tehtävänä olisi ollut maksimoida koneen aiheuttama tuho.



Tuon aseen olemassaolosta ei varmasti ole mitään erityisiä todisteita, ja se varmaan on joku tietyn tyyppinen asekehityksen tulos, että voidaan saada aikaan sellainen resonanssilaite, mikä voidaan kiinnittää lentokoneeseen. Sen laitteeen pitäisi tietenkin sen pitää olla sen verran voimakas, että sen aiheuttama resonanssi saa talon ulkoseinän hajoamaan murusiksi, ja samalla mikroaalto kuumentaa tuon raunion punahehkuiseksi. Joten sen takia tämä lentokone sitten voidaan varustaa ulkoisilla tuulimyllyillä, jotka antavat sille tarpeeksi sähkövirtaa tuon laitteen saamiseksi toimintakelpoiseksi.



Mm. TV-sarjassa “Ritari ässä” esiintyvä ihmeauto kykenisi tietenkin tuhoamaan seinän, jos se suuntaa siihen resonanssia aiheuttavan kaiuttimen. Siis ensin autossa oleva laser-tutka eli lidar mittaa sen, mitä materiaalia tuo kohde on, mihin auton pitää iskeä, ja sitten tietokone kaivaa vain oikean sävellajin auton tietokannoista, ja säätää sitten sonarinsa antamaan tuolle kohteella sellaista värähtelyä, mikä murtaa auton edessä olevan seinän.  Syy siihen miksi tuo ihmeauto kykenisi sitten ajamaan ilman tankkausta johtuisi siitä, että tuossa autossa käytettäisiin Cesium-paristoja, jotka antavat sille äärimmäisen pitkän toiminta-ajan, ja tietenkin sen komeat äänet olisivat vain ääniefektejä.


Tuota autoa ehkä sitten ohjataan kauko-ohjauksella niin, että sen keulassa ja takapuskureissa ja peileissä on pieniä kameroita, joilla sen kauko-ohjaimen käyttäjä sitten kykenee arvioimaan auton etäisyyden muista ajoneuvoista, tai sitten se ehkä käyttää hajautettua tietojenkäsittelyä, mikä perustuu Renderfahrm-ohjelmistoon, millä voidaan muiden verkossa olevien tietokoneiden resursseja pyytää apuun, mikäli halutaan siirtää tuo klassikko sitten nykyaikaan.  Se että Nikola Tesla oli varmasti kiinnostunut näistä asioista ei vähennä häneen liitettyjen tarinoiden määrää eikä niiden mystisyyttä, eli Teslan väitetään joissain salaliittoteoreetikoiden kirjoituksissa joutuneen Rothschildien murhaamaksi, mutta tästä ei ole kuitenkaan mitään todisteita.

https://kirjabloggaus.blogspot.fi/

Comments

Popular posts from this blog

New AI-based operating systems revolutionize drone technology.

"University of Missouri researchers are advancing drone autonomy using AI, focusing on navigation and environmental interaction without GPS reliance. Credit: SciTechDaily.com" (ScitechDaily, AI Unleashed: Revolutionizing Autonomous Drone Navigation) The GPS is an effective navigation system. But the problem is, how to operate that system when somebody jams it? The GPS is a problematic system. Its signal is quite easy to cut. And otherwise, if the enemy gets the GPS systems in their hands, they can get GPS frequencies. That helps to make the jammer algorithms against those drones. The simple GPS is a very vulnerable thing.  Done swarms are effective tools when researchers want to control large areas. The drone swarm's power base is in a non-centralized calculation methodology. In that model, drones share their CPU power with other swarm members. This structure allows us to drive complicated AI-based solutions. And in drone swarms, the swarm operates as an entirety. That ca

Hydrogen is one of the most promising aircraft fuels.

Aircraft can use hydrogen in fuel cells. Fuel cells can give electricity to the electric engines that rotate propellers. Or they can give electricity to electric jet engines. In electric jet engines. Electric arcs heat air, and the expansion of air or some propellant pushes aircraft forward. Or, the aircraft can use hydrogen in its turbines or some more exotic engines like ramjets. Aircraft companies like Airbus and some other aircraft manufacturers test hydrogen as the turbine fuel.  Hydrogen is one of the most interesting fuels for next-generation aircraft that travel faster than ever. Hydrogen fuel is the key element in the new scramjet and ramjet-driven aircraft. Futuristic hypersonic systems can reach speeds over Mach 20.  Today the safe top speed of those aircraft that use air-breathe hypersonic aircraft is about Mach 5-6.   Hydrogen is easy to get, and the way to produce hydrogen determines how ecological that fuel can be. The electrolytic systems require electricity, and electr

The neuroscientists get a new tool, the 1400 terabyte model of human brains.

"Six layers of excitatory neurons color-coded by depth. Credit: Google Research and Lichtman Lab" (SciteechDaily, Harvard and Google Neuroscience Breakthrough: Intricately Detailed 1,400 Terabyte 3D Brain Map) Harvard and Google created the first comprehensive model of human brains. The new computer model consists of 1400 terabytes of data. That thing would be the model. That consists comprehensive dataset about axons and their connections. And that model is the path to the new models or the human brain's digital twins.  The digital twin of human brains can mean the AI-based digital model. That consists of data about the blood vessels and neural connections. However, the more advanced models can simulate electric and chemical interactions in the human brain.  This project was impossible without AI. That can collect the dataset for that model. The human brain is one of the most complicated structures and interactions between neurotransmitters, axons, and the electrochemica