Skip to main content

Kirjoitelma sähkömagnetismista sekä Teslan työstä ja individualismista


Nikola Teslaa pidetään erittäin innovatiivisena sekä samalla ikävä kyllä hieman omituisena henkilönä, joka kehitti paljon erilaisia patenttiratkaisuja, jotka perustuivat hänen lempiaiheeseensa nimittäin sähkömagnetismiin. Hän keksi induktiomoottorin joka toimii samalla myös  sähkögeneraattorina sekä myös erään toisen laitteen, mikä mahdollistaa sähkön siirtämisen ilman läpi, kuten olen kirjoittanut. Sähkömoottorilla varustetusta torpedosta ei muuten nouse kuplavanaa, ja sen kyky muuttaa suuntaa ja nopeuttaan on aivan toinen, kuin mitä turbiinikäyttöisillä aseilla on.



Eli sähkömoottorilla varustettu torpedo voidaan pudottaa meren pohjaan, missä se sitten vaanii kohdettaan, ja kun sen tietokonepohjaiseen äänivertailuun perustuva  akustinen sensori havaitsee sopivan kohteen, niin torpedo syöksyy tuon laivan pohjaan. Tämä älykomponentella torpedo voi odottaa sopivaa kohdetta kuten lentotukialusta tai ohjussukellusvenettä  meren pohjassa, ja sitten iskeä sen pohjaan reiän.  Tai seurata jotain laivaa satamaan, ja iskeä siellä oleviin kohteisiin. Jos torpedo on varustettu RTG-laitteella eli Cesium-paristolla, niin se voi risteillä merellä vuosia, ja sitten jos käsky tulee, niin tämä ase voi iskeä satamaan ydinkärjellä.



Mutta kuitenkin joskus tuntuu siltä, että näitä suuria keksijöitä ei ehkä sittenkään ole ollut aivan siinä muodossa olemassa, kuin mitä me uskomme, vaan heidän nimiinsä on saatettu kuoleman jälkeen panna asioita, joita he eivät ole tehneet. Tämä koskee varsinkin sellaisia keksijöitä, jotka ovat kuolleet ilman perillisiä, jolloin valtio saattaa sitten suojella joitakin muita henkilöitä heidän kauttaan, ja myös rohkaista muita esittämään omia keksintöjään viranomaisille.



Tietenkin Tesla patentoi aikoinaan myös radio-ohjauslatteen, joka sitten varmasti kiinnosti myös eri maiden laivastoja, koska sen avulla voitiin rakentaa pienikokoinen ikään kuin veneen pienoismalli, joka sitten voitiin ohjata laivan kylkeen, ja räjäyttää siinä jolloin laivaan tulisi reikä. Mutta tietenkin Tesla tutki innokkaasti kapillaarivoimaa, eli hän kokeili myös letkun upottamista meren syvyyksiin, ja sen kautta imeytyvää vettä voitiin käyttää induktiogeneraattorin pyörittämiseen. Tuollainen laite voidaan asentaa mihin tahansa öljynporauslauttaan, ja sitten sen avulla voidaan elektrolyyttisesti hajottaa vettä vedyksi ja hapeksi, joka voidaan johtaa samoja putkia pitkin kuin mitä maakaasua kuljetetaan.



Eli tuo putki upotettiin syvänteeseen, ja sen kautta imeytyvä vesi ohjattiin turbiinin siiville, jotka pyörittivät indukitiomoottoria, joka siis toimii samalla induktiogeneraattorina. Tuolla tavoin Tesla saattoi saada sähkövirtaa omiin sähkömagnetismia koskeviin kokeisiin, missä tarvittiin korkea-jännitteistä sähkövirtaa, koska tuolloin viime vuosisadan alkuaikoina ei ollut voimavirtaa saatavilla. Kun puhutaan siitä, että Tesla oli hiukan omituinen, niin siksi häneen liitetään paljon tarinoita, joissa tuo mies olisi tehnyt lasipurkista sekä kananmunan sisuksista keinokohdun, missä hän olisi tehnyt alkioita koskevia kokeita, ja joidenkin ihmisten mielestä tuollaisella keinokohdulla voitaisiin ihmisiäkin kloonata.



Kloonaaminen on oikeastaan hyvin helppoa. Tarvitaan vain sellainen munasolu, mikä on juuri hedelmöitetty, ja sitten sen perimä imetään pois tumasta, ja tilalle ruiskutetaan kloonattavan olion DNA, mikä on eristetty esimerkiksi jostain iho- tai vastaavasta solusta. Sen jälkeen tuota DNA:ta vain monistetaan PCR-menetelmällä. Vaikka tämä osa kirjoituksesta on täydellistä spekulaatiota, niin yleisesti tiedossa on sellainen asia, että Tesla oli erittäin masentunut, ja hänellä piti olla hotellihuoneessaan kolme miestä estämässä hänen hyppynsä ikkunasta ulos.



Tuo mies asui useita vuosia eräässä New Yorkilaisessa hotellissa, ja tuolloin jo kysyttiin että kuka tuolle miehelle maksoi tästä asumisesta? Kun Tesla sitten teki esimerkiksi resonanssiin liittyviä kokeita missä hän kokeili pieniä kaiuttimia, joilla hän sai talon teräsrungon värähtelemään, niin se oli johtaa koko rakennuksen sortumiseen.



Sen jälkeen USA:n asevoimia epäiltiin tuon miehen työn rahoittajaksi, ja muutenkin tuo mies oli sen verran omituinen, että hänen sekä asevoimien välillä epäiltiin olevan paljon yhteisiä asioita. Tietenkin resonanssi-värähtelyyn liittyvät aseet varmasti kiinnostivat USA:n asevoimien johtoa, ja tarinoiden mukaan tuo resonanssiase, joka olisi laittanut talojen seinät värähtelemään olisi asetettu B-24 “Liberatoriin”, ja sen jälkeen tuossa koneessa olisi ollut vielä mikroaaltosätelijä, jonka tehtävänä olisi ollut maksimoida koneen aiheuttama tuho.



Tuon aseen olemassaolosta ei varmasti ole mitään erityisiä todisteita, ja se varmaan on joku tietyn tyyppinen asekehityksen tulos, että voidaan saada aikaan sellainen resonanssilaite, mikä voidaan kiinnittää lentokoneeseen. Sen laitteeen pitäisi tietenkin sen pitää olla sen verran voimakas, että sen aiheuttama resonanssi saa talon ulkoseinän hajoamaan murusiksi, ja samalla mikroaalto kuumentaa tuon raunion punahehkuiseksi. Joten sen takia tämä lentokone sitten voidaan varustaa ulkoisilla tuulimyllyillä, jotka antavat sille tarpeeksi sähkövirtaa tuon laitteen saamiseksi toimintakelpoiseksi.



Mm. TV-sarjassa “Ritari ässä” esiintyvä ihmeauto kykenisi tietenkin tuhoamaan seinän, jos se suuntaa siihen resonanssia aiheuttavan kaiuttimen. Siis ensin autossa oleva laser-tutka eli lidar mittaa sen, mitä materiaalia tuo kohde on, mihin auton pitää iskeä, ja sitten tietokone kaivaa vain oikean sävellajin auton tietokannoista, ja säätää sitten sonarinsa antamaan tuolle kohteella sellaista värähtelyä, mikä murtaa auton edessä olevan seinän.  Syy siihen miksi tuo ihmeauto kykenisi sitten ajamaan ilman tankkausta johtuisi siitä, että tuossa autossa käytettäisiin Cesium-paristoja, jotka antavat sille äärimmäisen pitkän toiminta-ajan, ja tietenkin sen komeat äänet olisivat vain ääniefektejä.


Tuota autoa ehkä sitten ohjataan kauko-ohjauksella niin, että sen keulassa ja takapuskureissa ja peileissä on pieniä kameroita, joilla sen kauko-ohjaimen käyttäjä sitten kykenee arvioimaan auton etäisyyden muista ajoneuvoista, tai sitten se ehkä käyttää hajautettua tietojenkäsittelyä, mikä perustuu Renderfahrm-ohjelmistoon, millä voidaan muiden verkossa olevien tietokoneiden resursseja pyytää apuun, mikäli halutaan siirtää tuo klassikko sitten nykyaikaan.  Se että Nikola Tesla oli varmasti kiinnostunut näistä asioista ei vähennä häneen liitettyjen tarinoiden määrää eikä niiden mystisyyttä, eli Teslan väitetään joissain salaliittoteoreetikoiden kirjoituksissa joutuneen Rothschildien murhaamaksi, mutta tästä ei ole kuitenkaan mitään todisteita.

https://kirjabloggaus.blogspot.fi/

Comments

Popular posts from this blog

Antigravity will be the greatest thing. That we have ever created.

"Artistic depiction of a fictional anti-gravity vehicle" (Wikipedia, Anti-gravity) Sometimes, if the airships have the same lifting power as the weight of the airship.  It can act like some “antigravity system”. Those systems are based on lighter-than-air gas or hot air. The system can have a helium tank. And the hot-air section whose temperature can be adjusted using microwaves or particles that lasers warm. Those systems are faster to control than some gas flames. This makes it possible. To adjust the lifting power.  If a thing like a balloon has the same lifting power as its weight, the balloon can be lifted to a certain point and altitude. And the balloon stands at that point until something moves it. That kind of thing can make an impression. On the antigravity systems. Modern airships. Like Lockheed-Martin P-791 can look. Like a “UFO”. The system can use systems to move the craft. Or maybe those ion systems are used for plasma stealth systems, if those airships' mis...

The first test flight of X-59 QueSST

The X-59 QueSST (Quiet Supersonic Technology) demonstrator is the next generation of aircraft design. The QueSST technology means. The aircraft creates a gentler sonic boom. Because its wings are radically long and narrow delta wings, and its nose is also radically long, which makes the sonic pressure cone thinner. That technology makes the sonic boom quieter.  The QueSST technology in X-59 is a new and radical design. All of those systems are caricatures. And the final solutions might look far different than the prototypes. The QueSST technology is one of the things. That is planned to be used. It is used in military and civil applications. If that technology is successful. It can be used in manned and unmanned systems. But that requires more work.  The X-59 also uses fundamental technology. Where the pilot must not have windows. To see outside. The camera and other sensors replace traditional windows. And that can be useful in more advanced aircraft that operate at hypersoni...

The theory about paralleled universes

http://crisisofdemocracticstates.blogspot.fi/p/the-theory-about-paralleled-universes.html Kimmo Huosionmaa There is the quite unknown theory about paralleled universes. In this theory, there is not a single universe. Universes are like pearls in the pearl necklace, and there could be the connection between those universes. The connection to other universes would make possible the channel what is forming when the black hole would make the gravity tunnel to another universe. And in the paralleled universe theory, there could be millions of universes in the line, and this is also known as "Multiverse-theory". This theory was established when the galaxy-groups were noticed by astronomers. In that time were noticed that there are so-called super-groups of the galaxy, and those super-groups, where we're so much galaxy that galaxy involved stars made some cosmologists think that maybe there is also groups of universes in the emptiness. This kind of structures is so enormo...