Skip to main content

Helsingin Hietalahden sataman tikkaista voidaan kysyä, että miksi niitä ei ole?



Tätä on joku myös minulta käynyt kysymässä, eli miksi tuolla Hietalahden satama-altaassa ei ole tikkaita? Tuo paikka on erittäin vilkkaalla alueella, missä on paljon iltaelämää sekä myös perheitä liikkuu kyseisellä alueella todella paljon, joten tietenkin on olemassa todella suuri vaara, että joku putoaa tuonne satama-altaaseen. Kun mietitään sitä, että Hietalahden satamassa ei ole mitään kaiteita tai muuta vastaavaa eikä veteen ole edes narutikkaita, niin miten monta kertaa sinne on joku pudonnut tai työnnetty, ja sitten hän ei ole päässyt ylös?

Tietenkin noissa paikoissa pudonneista pidetään kirjaa, ja heistä kirjoitellaan erilaisia juttuja, joista osa on erittäin surullisia. Mutta kun mietitään sitä, että esimerkiksi syksyn pimeydessä saattaa joku juhlija lähteä polkupyörällä väärään suuntaan, tai olla muuten huolimaton ja seurauksena voi olla putoaminen veteen, ja tietenkin tuolla rannalla kävelee paljon erilaisia Tallinnan lautoilta tulleita ihmisiä, jotka voivat töniä toisiaan. Eli tämän takia voisi kyllä olla ihan paikallaan rakentaa tuonne rantaan muutamia tikkaita, tai sitten voisi rantaan pultata narutikkaita, joiden kautta henkilö sitten voisi nousta vedestä pois.

Kun mietitään sitä, että tuon sataman rannassa ei ole mitään merkkejä siitä, missä alkaa pudotus veteen, niin tietenkin itse olen sitä mieltä, että myös rikkaat ihmiset voivat pudota tuonne veden varaan vahingossa, ja jos tämä sitten tapahtuu esimerkiksi kylmällä syyssäällä, niin silloin voi olla hyvin ikävä uutinen lehdessä. Ja nimenomaan syksyllä on tuollainen putoaminen satama-altaaseen kaikkein todennäköisintä, koska silloin vesi on tummaa ja pimeää, niin silloin putoamisen vaara on suuri. Jos vesi on kylmää, niin on vaara siitä, että henkilölle tulee hypotermia, eikä hän jaksa uida noille tikkaille.

Satama on vaarallinen, koska siitä puuttuu turvakaide sekä portaat, joilla vedestä voi nousta pois vedestä. Ja varsinkin nyt kun tuolla sataman lähellä asuu paljon lapsiperheitä sekä siellä on yöelämää aika paljon, niin silloin luulisi että he olisivat ottaneet kaupunkiin yhteyttä, jotta tuo satama saadaan kuntoon. Itse mietin aina välillä, että eivätkö Helsingin päättäjät tiedä, että tuo paikka on melko vaarallinen, jos siellä ei muista katsoa jalkoihinsa? Ja tietenkin on erikoista, että vasta nyt tuo puute tässä Hietalahden satamassa huomattiin.
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/satama-altaaseen-hukkuneen-emilin-sisko-hammastelee-keskustelua-pelastustikkaista-veljeni-tilanne-olisi-voinut-olla-toinen-jos-olisi-ollut-tikkaat/6489152

Comments

Popular posts from this blog

Antigravity will be the greatest thing. That we have ever created.

"Artistic depiction of a fictional anti-gravity vehicle" (Wikipedia, Anti-gravity) Sometimes, if the airships have the same lifting power as the weight of the airship.  It can act like some “antigravity system”. Those systems are based on lighter-than-air gas or hot air. The system can have a helium tank. And the hot-air section whose temperature can be adjusted using microwaves or particles that lasers warm. Those systems are faster to control than some gas flames. This makes it possible. To adjust the lifting power.  If a thing like a balloon has the same lifting power as its weight, the balloon can be lifted to a certain point and altitude. And the balloon stands at that point until something moves it. That kind of thing can make an impression. On the antigravity systems. Modern airships. Like Lockheed-Martin P-791 can look. Like a “UFO”. The system can use systems to move the craft. Or maybe those ion systems are used for plasma stealth systems, if those airships' mis...

The first test flight of X-59 QueSST

The X-59 QueSST (Quiet Supersonic Technology) demonstrator is the next generation of aircraft design. The QueSST technology means. The aircraft creates a gentler sonic boom. Because its wings are radically long and narrow delta wings, and its nose is also radically long, which makes the sonic pressure cone thinner. That technology makes the sonic boom quieter.  The QueSST technology in X-59 is a new and radical design. All of those systems are caricatures. And the final solutions might look far different than the prototypes. The QueSST technology is one of the things. That is planned to be used. It is used in military and civil applications. If that technology is successful. It can be used in manned and unmanned systems. But that requires more work.  The X-59 also uses fundamental technology. Where the pilot must not have windows. To see outside. The camera and other sensors replace traditional windows. And that can be useful in more advanced aircraft that operate at hypersoni...

The theory about paralleled universes

http://crisisofdemocracticstates.blogspot.fi/p/the-theory-about-paralleled-universes.html Kimmo Huosionmaa There is the quite unknown theory about paralleled universes. In this theory, there is not a single universe. Universes are like pearls in the pearl necklace, and there could be the connection between those universes. The connection to other universes would make possible the channel what is forming when the black hole would make the gravity tunnel to another universe. And in the paralleled universe theory, there could be millions of universes in the line, and this is also known as "Multiverse-theory". This theory was established when the galaxy-groups were noticed by astronomers. In that time were noticed that there are so-called super-groups of the galaxy, and those super-groups, where we're so much galaxy that galaxy involved stars made some cosmologists think that maybe there is also groups of universes in the emptiness. This kind of structures is so enormo...