Skip to main content

Nikola Tesla säväyttää edelleen, ja ehkä sähköä voidaan tulevaisuudessa siirtää ilmassa radiomaserin avulla

"Teslan torni" jota hän käytti aikoinaan kokeissa,
joissa testattiin sähkön toimittamista ilman läpi.
Koe epäonnistui koska laite ei käyttänyt
suunnattua radiolähetintä, vaan levitti
radioaaltoja ympäriinsä. . 

Nikola Tesla oli Serbialainen keksijä, joka kehitti aikoinaan induktiomoottorin, mutta samalla hän tutki monia muitakin sähkömagnetismiin liittyviä ilmiöitä, joista yksi on osoittautunut erittäin käyttökelpoiseksi ajatukseksi. Vanderbiltin kokeeksi kutsutulla laitteistolla voisi olla valtava kapasiteetti  kun pohditaan sitä, millä kauas stratosfääriin lähettäville tiedustelua sekä kommukaatioverkon tukitehtäviä hoitaville ilmalaivoille saadaan toimitettua sähkövirtaa siellä missä kaamos peittää maan moneksi kuukaudeksi.

Alkuperäisen vanderbilt-kojeen ongelmana on se, että se ei kykene lähettämään tarpeeksi kohdennettua radioaaltoa ilmassa, mutta jos siihen liitetään radiomaser, jolla voidaan luoda äärimmäisen tarkasti suunnattava radioaalto niin sillä sitten voidaan toimittaa myös erittäin suuria jännitteitä sekä voimakasta sähkövirtaa ilman läpi.  Vaikka sähkön toimittaminen ilman läpi, niin että siinä ei käytetä johtimia saattaa kuulostaa erittäin monimutkaiselta sekä tarpeettomalta ratkaisulta, niin sitä voitaisiin käyttää esimerkiksi Kanadan erämaissa sekä Etelämantereella olevien tutkimusasemien sähkön toimittamiseen, eli tuolloin rannikolle rakennetaan voimala, josta vedetään sitten tuollainen langaton sähköverkko sisämaahan, jolloin ei tarvitse käyttää johtimia, joihin muodostuu jäätä, mikä sitten vaarantaa sähkön toimitukset.

Saattaa olla että tuollainen radiomaser-järjestelmä aiheuttaa jonkin verran hävikkiä sähköverkossa, mutta kuitenkin sellainen hävikki voidaan hyväksyä ainakin tuollaisissa äärioloissa, missä korjaukset ovat tavattoman kalliita.  Samoin tällaisten laitteiden avulla voidaan toimittaa sähkövirtaa esimerkiksi Etelämantereen tai Siperian päällä leijuville ilmalaivoille, joiden tarkoitus on tarkkailla maalla tapahtuvaa toimintaa sekä tarjota esimerkiksi kommunikaation tukipalveluita vaikka öljyä tai kaasua tuottavilla laitoksille. Tuollaisten ilmalaivoihin asennettavien kommunikaatio- sekä havaintolaitteistojen tarve on erittäin suuri silloin kun esimerkiksi arktisella alueella tapahtuu onnettomuus, jolloin pelastushenkilökunnan täytyy pystyä kommunikoimaan tehokkaasti sekä toimia koordinoidusti. Tällainen tilanne voi tulla eteen silloin, jos esimerkiksi ydinkäyttöinen alus ajaa karille Barentsin merellä.

Tai sitten tällaista järjestelmää voidaan hyödyntää myös öljynporausmiehistöjen pitäessä yhteyttä Gazpromin päämajaan, ja tietenkin esimerkiksi Murmanskin tukikohdan valvonnassa siitä voisi olla hyötyä, koska tuollainen ilmalaiva voi leijua paikoillaan vuorokausien ajan kerrallaan. Noiden laitteiden avulla voidaan valvoa huomaamattomasti sekä tehokkaasti suppeita alueita tutkien kaukoputkien sekä infrapunalaitteiden avulla, ja niitä voidaan käyttää myös erilaisten tapahtumien valvomiseen.

Samoin nämä ehkä täysin automatisoidut laitteet voivat seurata vaikkapa laivoja, ja äänittää kaiken mitä niiden kansilla sekä komentosilalla puhutaan. Tutkaan tai laseriin perustuvat etämikrofonit hyödyntävät sitä, että puhe saa aikaan sen, että talon ikkunat sekä seinät värähtelevät. Tuo värähtely aiheuttaa sen, että pinnan etäisyys tuohon laitteeseen muuttuu vajaa tuhannesosamillimetrin, ja nuo laitteet mittaavat tätä eroa, joka sitten dekooderin avulla muutetaan ääneksi. Ja vaikka kohteessa olisi muuta melua, voivat nykyaikaiset tietokonejärjestelmät erotella ihmispuheen tuon äänen seasta.

 Ongelma vain on se, että tuollaiset ilmalaivat tarvitsevat elektronisiin järjestelmiinsä sähkövirtaa, jota tietenkin tuotetaan hybridijärjestelmillä, missä päivällä käytetään aurinkokennoja, mutta yöllä taas esimerkiksi pieniä dieselgeneraattoreita, mutta ongelma on siinä, että jossain vaiheessa tuon ilmalaivan pitää tulla tankkaamaan, ja varsinkin napa-alueella ei ole talvella auringonvaloa auttamaan tehn tuotossa. Ja esimerkiksi Antarktiksella tuollaiset monikäyttöiset modernit Zeppelinit voisivat tukea napojen tutkimusta monilla tavoin, eli ne voivat tukea retkikuntien kommunikointilaitteita, kuljettaa varatelttoja tai rakennustarvikkeita ja muita tavaroita tuonne autioille jäälakeuksille sekä paikallistaa ihmisiä ja etsiä jääkannen alla olevia muodostumia tutkan avulla, sekä tarjota esimerkiksi paikan, missä lääkäri voi hoitaa luunmurtumia onnettomuuden sattuessa.

Toisin sanoen ne voivat toimia ilmassa leijuvina lääkäri-keskuksina, eli niiden tilat voidaan varustaa myös lääkinnällisiä tarpeita silmällä pitäen, ja tukea kaikkia muitakin operaatioita, mitä tuolla asumattomilla seuduilla tehdään. Mutta noiden laitteiden pitää saada sähkövirtaa toimiakseen, ja siksi Teslan vanha yritys lähettää sähkövirtaa ilman kaapeleita voisi toimia tuolla kaukana Antarktiksella, eli tuolloin esimerkiksi laivassa voisi olla radiomaser, joka lähettää valtavan voimakkaita radioaaltoja, jotka suunnataan tuohon ilmalaivaan tai siitä riippuvaan antenniin, joka sitten kerää sähkövirran kyseisen laitteen akuille.

https://pimeakronikka.blogspot.fi/

Comments

Popular posts from this blog

Antigravity will be the greatest thing. That we have ever created.

"Artistic depiction of a fictional anti-gravity vehicle" (Wikipedia, Anti-gravity) Sometimes, if the airships have the same lifting power as the weight of the airship.  It can act like some “antigravity system”. Those systems are based on lighter-than-air gas or hot air. The system can have a helium tank. And the hot-air section whose temperature can be adjusted using microwaves or particles that lasers warm. Those systems are faster to control than some gas flames. This makes it possible. To adjust the lifting power.  If a thing like a balloon has the same lifting power as its weight, the balloon can be lifted to a certain point and altitude. And the balloon stands at that point until something moves it. That kind of thing can make an impression. On the antigravity systems. Modern airships. Like Lockheed-Martin P-791 can look. Like a “UFO”. The system can use systems to move the craft. Or maybe those ion systems are used for plasma stealth systems, if those airships' mis...

The first test flight of X-59 QueSST

The X-59 QueSST (Quiet Supersonic Technology) demonstrator is the next generation of aircraft design. The QueSST technology means. The aircraft creates a gentler sonic boom. Because its wings are radically long and narrow delta wings, and its nose is also radically long, which makes the sonic pressure cone thinner. That technology makes the sonic boom quieter.  The QueSST technology in X-59 is a new and radical design. All of those systems are caricatures. And the final solutions might look far different than the prototypes. The QueSST technology is one of the things. That is planned to be used. It is used in military and civil applications. If that technology is successful. It can be used in manned and unmanned systems. But that requires more work.  The X-59 also uses fundamental technology. Where the pilot must not have windows. To see outside. The camera and other sensors replace traditional windows. And that can be useful in more advanced aircraft that operate at hypersoni...

The theory about paralleled universes

http://crisisofdemocracticstates.blogspot.fi/p/the-theory-about-paralleled-universes.html Kimmo Huosionmaa There is the quite unknown theory about paralleled universes. In this theory, there is not a single universe. Universes are like pearls in the pearl necklace, and there could be the connection between those universes. The connection to other universes would make possible the channel what is forming when the black hole would make the gravity tunnel to another universe. And in the paralleled universe theory, there could be millions of universes in the line, and this is also known as "Multiverse-theory". This theory was established when the galaxy-groups were noticed by astronomers. In that time were noticed that there are so-called super-groups of the galaxy, and those super-groups, where we're so much galaxy that galaxy involved stars made some cosmologists think that maybe there is also groups of universes in the emptiness. This kind of structures is so enormo...