Skip to main content

Mikään lentokone ei enää ole vaaraton, vaikka se olisi joku "History aviator"

Douglas A-26 "Invader" Vietnamissa operaatio
"Air American" aikana 1960-luvulla

Antiterrorismi-operaatioissa voidaan käyttää myös vanhempia lentokoneita, ja esimerkiksi P-51-Mustang-hävittäjä kyllä varmasti ajaa tuollaisissa operaatioissa asiansa. Tekstin alla on linkki, josta pääsee eräälle ilmailuhistorian vaietusta asiasta kertovalle sivustolle. Tuolla sivulla käsitellään CIA:n salaista lento-osastoa, joka operoi Indonesiassa 1950-luvun lopulla, ja jonka mallin mukaan rakennettiin aikoinaan “Air American” nimellä tunnettu lentue, joka tuki Laosin kapinallisia Vietnamin sodassa. Tämä kyseinen lento-osasto operoi Malaijin viidakoissa taistelevia sissejä vastaan. Monissa muissakin tämän kaltaisissa operaatioissa on käytetty ikään kuin vanhentuneita lentokoneita, jotka on poistettu virallisesta rekisteristä sekä myyty romuksi jollekin huolinta-yhtiölle. Artikkelissa olevista koneista sen verran, että tuo salainen lentue käytti tuota Catalinaa ilmeisesti pelastustarkoituksessa, kun muut koneet sitten suorittivat hyökkäyksiä kohteita vastaan.


Kuitenkin nuo samat koneet on sitten laitettu lentokuntoon, ja niihin on asennettu aseet takaisin, jonka jälkeen ne ovat toimineet “antisissi-operaatioissa” kautta koko maailman. Eli joidenkin väitteiden mukaan esimerkiksi joihinkin “history aviation” Mustang sekä A-26 Invader-koneisiin on asennettu infrapunakameroita sekä muita moderniin sodankäyntiin sopivia laitteita, joita voidaan käyttää sekä normaalissa- että ohjattavilla eli älykkäillä aseilla tapahtuvassa pommituksessa. Samoin elektronisia valvontalaitteita eli ESM (Electronic Surveillance Measure) sekä ELINT (Electronic Intelligence) eli elektronisia tiedustelujärjestelmiä voidaan asentaa tuollaisiin vanhoihin koneisiin ilman sen suurempia  


Kun puhutaan moderneista täsmä-aseista, niin nimenomaan niiden riippumattomuus alustasta  tekee niistä niin kamalan tehokkaita. Itseasiassa näiden aseiden salaisuus on siinä, että kohdetieto voidaan ohjata suoraan pommiin, joka sitten antaa lentokoneelle ohjeet siitä, miten sen tulee lentää. Mutta kun puhutaan siitä, millaisia järjestelmiä on käytössä, niin esimerkiksi normaalin GSM-puhelimen GPS-paikannusta voidaan hyödyntää tällaisessa operaatiossa. Tuo tarkoittaa sitä, että lentäjä voi katsoa oman tablettinsa kuvasta paikan, mihin hän lentää koneensa, ja sitten kun kone on oikeassa kohdassa, niin täsmäase voidaan pudottaa kohteeseen.


Tuotakin asiaa varten voidaan tehdä sopiva sovellus normaalille GSM-puhelimelle. Eli tuolloin pommissa oleva tietokone laskee kohteen paikan sekä koneen nopeuden mukaan sopivan pudotuskohdan sekä pommin lentoradan korjaamiseen tarvittavat liikkeet, joiden avulla ase pudotetaan täsmälleen kohteeseensa. Tuon paikan pommi voi ilmoittaa vaikka äänimerkillä, jotta lentäjä tietää milloin hän laukaisee sen. Eli mikä hyvänsä kone on äärimmäisen vaarallinen, jos se varustetaan täsmä-aseilla, ja tietenkin esimerkiksi langattomat sovellukset voivat lisätä tuollaisten “history-aviatorien” vaarallisuutta. Samoin myös esimerkiksi ultrakorkealla lentävät B-57 "Canberra" pommikoneet voivat iskeä erittäin tarkasti nimenomaan GBU-31-pommeilla. Tuolloin kone käyttää sen kameroitakohteen etsintään, ja sitten nuo pommit pudotetaan erittäin tarkasti kohteisiinsa yli 15 kilometrin korkeudesta.


Tuolloin puhutaan esimerkiksi BlueTooth-teknologiaan perustuvista kannettavista laitteista, jotka mahtuvat selkäreppuun, ja joissa kaikki tarvittava tieto toimitetaan lentäjän visiiriin, ja tällöin vaikkapa Hellfire tai Maverick-ohjusten infrapuna-kameraa käyttävät hakupäät syöttävät lentäjien maskeihin. Tuollainen siirrettävä laitteisto sitten saa kylmät väreet kulkemaan monien ihmisten selkäpiitä pitkin, koska se voidaan laittaa lennon ajaksi istuintaskuun tai istuimen alle, ja se tietenkin kommunikoi langattomasti kypärässä olevan visiirin kautta. Kyseisestä välineestä tekee vaarallisen se, että lentokoneeseen itsessään ei tarvitse tehdä mitään muutoksia, vaan kaikki täsmäase ohjaimet voidaan kuljettaa noihin koneisiin huomaamattomasti. Samoin myös lentokoneen ripustimiin voidaan liittää kohteen tunnistus- ja hyökkäys-sensoreita, joiden välittämät tiedot syötetään suoraan lentäjän maskeihin.


Samoin lentokypärät voidaan itsessään varustaa infrapunakameroilla, joilla lentäjä saa loistavan pimeänäön. Tai hän voi käyttää erikoisjoukoista kertovista dokumenteista tuttuja pimeänäkölaseja. Ja esimerkiksi Hellfiren sekä Maverickin kaltaiset ohjukset voidaan asentaa koneen normaaleihin ripustimiin, sen avulla voidaan sitten hoitaa kaikkia niitä tehtäviä, joita muutkin kehittyneemmät koneet hoitavat, ja esimerkiksi CBU-12 “RockEye” rypälepommeja voidaan tietenkin käyttää ilman mitään lisävarusteita. Kuitenkin tällaiset asiat pitää aina huomioida, kun lentokoneita myydään jonnekin ulos ilmavoimista.


Eli vaikka lentokone olisi kuinka joku “History Aviator”, niin silloinkin sitä voidaan käyttää todella tappavasti. Kun puhutaan tästä alla olevassa artikkelissa olevasta lentueesta, niin itse kyllä ihmettelen, että eikö Indonesian hallinto todellakaan tiennyt näiden koneiden operoivan USA:n laskuun? Kun puhutaan CIA:sta, niin tietenkin se kykeni hyvin tehokkaasti “luukuttamaan” noita koneita tällaisiin operaatioihin, mutta kuitenkin voidaan sanoa, että ehkä kuitenkin Suharto saattoi olla tämän toiminnan sallinut, koska tällaisilla Invader- ja Mustang-koneilla ei olisi ollut mitään mahdollisuutta toimia suihkuhävittäjiä vastaan.


Mutta jos tämä toiminta tapahtui Suharton tieten, niin miksi sitä sitten salattiin? Tästä asiasta voidaan toki keskustella hyvin paljon, ja kun puhutaan CIA:n salaisista tukilennoista, niin uskoisin että hekin ovat käyttäneet Antonov AN-12 tai AN-26 -kuljetuskoneita noissa tehtävissä, jotta mahdollinen sissien oikea tukija jäisi piiloon, ja ehkä USA:n tiedustelu on toimittanut myös AK-47 tai NORINCO-rynnäkkökivääreitä jollekin sissijärjestölle. Se mistä nuo aseet on hankittu, varmasti jää hämärään. Mutta toki ne voivat olla esimerkiksi laittomia piraattituotteita, jotka on ehkä valmistettu valtion mailla olevissa tehtaissa.


Ja tietenkin noista asioista ei koskaan olla pidetty kirjaa, vaan kaikki tuotteet varmasti on salattu, eli rynnäkkökiväärit on merkitty romuraudaksi sekä hävitetyiksi, ennen kuin ne on toimitettu noille tuettaville sisseille. Samoin niiden valmistenumerot on sitten pyyhitty yli, eli ne on hiottu pois, jotta näitä aseita ei voitaisi jäljittää. Jotkut kuitenkin väittävät, että esimerkiksi Isis:in haltuun on annettu sellaisia aseita, joiden rakenteisiin on piilotettu GPS- jäljitin, ja tuon avulla sitten voivat erikoisjoukot kohdentaa ilmaiskuja noiden terroristien tukikohtiin.


Kun puhutaan esimerkiksi noiden mahdollisten Antonovien käytöstä esimerkiksi tiedusteluun, niin uskoisin että näiden koneiden varustukseen kuuluu myös kameroita, ja että osa U-2-ohjelmassa otetuista ilmakuvista on saatettu ottaa tuollaisen USA:n ilmavoimien käytössä olevan Antonovin kameroilla. Mutta tutkimattomia ovat herran tiet. Eli mitään todisteita tällaisista toimista ei koskaan ehkä tulla esittämään.


Comments

Popular posts from this blog

Antigravity will be the greatest thing. That we have ever created.

"Artistic depiction of a fictional anti-gravity vehicle" (Wikipedia, Anti-gravity) Sometimes, if the airships have the same lifting power as the weight of the airship.  It can act like some “antigravity system”. Those systems are based on lighter-than-air gas or hot air. The system can have a helium tank. And the hot-air section whose temperature can be adjusted using microwaves or particles that lasers warm. Those systems are faster to control than some gas flames. This makes it possible. To adjust the lifting power.  If a thing like a balloon has the same lifting power as its weight, the balloon can be lifted to a certain point and altitude. And the balloon stands at that point until something moves it. That kind of thing can make an impression. On the antigravity systems. Modern airships. Like Lockheed-Martin P-791 can look. Like a “UFO”. The system can use systems to move the craft. Or maybe those ion systems are used for plasma stealth systems, if those airships' mis...

The first test flight of X-59 QueSST

The X-59 QueSST (Quiet Supersonic Technology) demonstrator is the next generation of aircraft design. The QueSST technology means. The aircraft creates a gentler sonic boom. Because its wings are radically long and narrow delta wings, and its nose is also radically long, which makes the sonic pressure cone thinner. That technology makes the sonic boom quieter.  The QueSST technology in X-59 is a new and radical design. All of those systems are caricatures. And the final solutions might look far different than the prototypes. The QueSST technology is one of the things. That is planned to be used. It is used in military and civil applications. If that technology is successful. It can be used in manned and unmanned systems. But that requires more work.  The X-59 also uses fundamental technology. Where the pilot must not have windows. To see outside. The camera and other sensors replace traditional windows. And that can be useful in more advanced aircraft that operate at hypersoni...

The theory about paralleled universes

http://crisisofdemocracticstates.blogspot.fi/p/the-theory-about-paralleled-universes.html Kimmo Huosionmaa There is the quite unknown theory about paralleled universes. In this theory, there is not a single universe. Universes are like pearls in the pearl necklace, and there could be the connection between those universes. The connection to other universes would make possible the channel what is forming when the black hole would make the gravity tunnel to another universe. And in the paralleled universe theory, there could be millions of universes in the line, and this is also known as "Multiverse-theory". This theory was established when the galaxy-groups were noticed by astronomers. In that time were noticed that there are so-called super-groups of the galaxy, and those super-groups, where we're so much galaxy that galaxy involved stars made some cosmologists think that maybe there is also groups of universes in the emptiness. This kind of structures is so enormo...